14:55 28.03.2019

АМКУ розслідує зміну МАУ, Ryanair і Wizz Air правил провезення ручного багажу

3 хв читати
АМКУ розслідує зміну МАУ, Ryanair і Wizz Air правил провезення ручного багажу

Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) розпочало розслідування щодо зміни норм провезення ручного багажу найбільшою українською авіакомпанією "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), а також авіакомпаніями-лоукостерами Ryanair (Ірландія) і Wizz Air (Угорщина).

Про це написав глава київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький у своїй колонці на сайті "Економічна правда" у четвер.

"Київське обласне тервідділення АМКУ розпочало дослідження і збір доказів, зокрема готуємо опитування споживачів і конкурентів щодо можливих ознак порушення конкурентного законодавства України в діях авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" та інших авіаперевізників", - зазначив він, наголосивши, що дослідження стосується також Ryanair і Wizz Air.

Нові правила МАУ набули чинності з 15 січня 2019 року і полягають у тому, що пасажири, в квитки яких не передбачено перевезення зареєстрованого багажу, зможуть взяти з собою на облавок літака лише одне місце ручної поклажі вагою до 7 кг і розмірами не більше ніж 55х40х20 см, а також верхній одяг і парасольку безкоштовно і ще одну додаткову одиницю ручної поклажі вагою до 5 кг і розмірами не більше ніж 40x30x10 см за додаткові EUR15. Будь-які додаткові особисті речі, зокрема пакети Duty Free, ноутбук, преса для читання, фотоапарат, бінокль тощо - вважатимуть окремим місцем ручної поклажі або багажу і будуть прийняті до перевезення лише після сплати встановленого за їх перевезення тарифу.

Як зазначає О.Хмельницький, раніше авіакомпанії-лоукостери Wizz Air (Угорщина) і Ryanair (Ірландія) також змінили правила перевезення ручної поклажі, зробивши платними всі сумки на колесах з 1 листопада 2018 року і пославшись на необхідність забезпечення дешевизни квитків.

"Але МАУ ніколи не позиціонувала себе як перевізчік-лоукостер. МАУ - найбільша компанія з перевезення пасажирів в Україні. Більш того, введення МАУ нових умов перевезення ручної поклажі ніяк не вплинуло на ціну квитків і якість послуг", - наголошує він.

О.Хмельницький зазначає, що під час пошуку квитків на сайті авіакомпанії першою з'являється ціна на найнижчий за вартістю тариф, і лише під час вибору відповідного рейсу відкривається весь перелік тарифів.

"Тобто, споживач послуги купує квиток не за тією ціною, яку він першою побачив під час пошуку, а за значно вищою, яка дозволила б йому узяти з собою достатньо багажу для подорожі, хоча б на 4-5 днів", - вважає О. Хмельницький.

За його словами, такий підхід можна трактувати як введення споживача в оману.

"Припускаємо, що у споживачів може скластися хибне враження про реальну вартість квитка", - заявив О.Хмельницький.

Він також нагадав, що Італійське антимонопольне відомство (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, AGCM) вже штрафувало Ryanair і Wizz Air за зміну політики провезення ручного багажу на EUR3 млн і EUR1 млн відповідно.

"Це рішення я вважаю перемогою не лише у справі захисту прав споживачів, а й в боротьбі за добросовісну конкуренцію. Наслідки цього рішення виходять далеко за межі Італії і впливають на всю Європу, зокрема і на Україну", - зазначив О. Хмельницький.

За його словами, вчинення дій щодо недобросовісної конкуренції призводить до накладення штрафу в розмірі до 5% доходу від реалізації продукції/послуг підприємства за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Як повідомлялося, МАУ з 15 січня 2019 року змінила правила перевезення ручної поклажі на всіх своїх рейсах, скоротивши кількість предметів, дозволених для безкоштовного перевезення в салоні, до одного предмета верхнього одягу і парасольки. Нові норми перевезення ручної поклажі залежать від базового тарифу і/або класу обслуговування, за яким придбано квиток.

Раніше лоукост-авіакомпанії Wizz Air і Ryanair посилили правила перевезення ручної поклажі, зробивши їх платними з 1 листопада 2018 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ЄС остаточно схвалив План України для реалізації Ukraine Facility - Шмигаль

Збільшено термін обмежень е/е для промспоживачів, імпорт знову рекордний - "Укренерго"

Попит на зарядні станції та інші альтернативні джерела живлення в мережі "Фокстрот" зріс утричі з початку року

ЄС остаточно схвалив "торговельний безвіз" для України - Шмигаль

Обмеження енергоспоживання для промисловості повертаються на вечір - "Укренерго"

Офіційний курс гривні може знизитися влітку до 40 грн/$1 і нижче у зв'язку з новими кроками валютної лібералізації - банкіри

Мінсільгосп США прогнозує скорочення врожаю пшениці в Україні у 2024р на 8,7% і кукурудзи на 12,9%

Феросплавні заводи розглядають можливість запуску підприємств після простою з жовтня 2023 року

НБУ в п'ятницю опустив офіційний курс гривні ще на 17 коп. - до 39,72 грн/$1

Акціонери ПФТС схвалили і збільшення СК вдвічі, і можливу здачу ліцензії, біржа розраховує на діалог з регулятором

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА