09:49
26.04.2013
З боку опозиції точно єдиного кандидата не буде, а з боку влади я буду один – Попов
Інтерв’ю Олександра Попова агентству "Інтерфакс-Україна"
Запитання: Як Ви ставитеся до того, що Петро Порошенко може стати єдиним кандидатом на посаду мера від опозиції? Чи будете Ви в такому разі впевнені у своїй перемозі?
Відповідь: Це не до мене запитання – чи буде Порошенко єдиним кандидатом...
Запитання: Якщо його висунуть?
Відповідь: Я сьогодні вже чув стільки можливих кандидатів, наприклад, Катеринчук, Ляшко й багато-багато інших. Тобто, я вже розумію, що точно єдиного не буде, а буде кілька, бо опозиція сьогодні роз'єднана – кожен себе опозиціонером вважає, а в нас, я нагадаю, понад 100 партій, тому теоретично може бути і близько 100 кандидатів.
А з боку влади я буду один, і будь-кого вважатиму рівноцінним кандидатом і суперником, серйозно будуватиму з ним виборчі відносини.
Запитання: Ви йтимете шляхом самовисування чи балотуватиметеся від якоїсь партії?
Відповідь: Для цього потрібно, щоб було ухвалено відповідні рішення – закон про дату виборів, і згідно з законом уже діятиму. Сьогодні передбачається єдиний спосіб висування – це від політичної партії.
Запитання: А від якої політичної партії Ви можете бути висунуті?
Відповідь: Я розраховую, безумовно, на підтримку Партії регіонів. Якщо будуть інші партії, які зможуть мене підтримати, я вважатиму це теж позитивом.
Запитання: Опозиція заявила, що після 2 червня блокуватиме роботу Київради, оскільки вважає, що вона буде нелегітимна. Як Ви вважаєте, це позначиться на роботі влади та життєзабезпеченні міста загалом?
Відповідь: Я над цим не замислювався, оскільки виконавчій владі є чим займатися. Я не думаю, що нам заважатимуть. Принаймні, це вже порушення закону, якщо заважатимуть виконувати нашу роботу.
Щодо політичної акції – а вона найбільше політична – то це право кожної політичної партії. В демократичному суспільстві кожен має право висловитись, і в такий спосіб зокрема.
Запитання: На засіданні Київради Ви заявили, що залучите багатомільярдні інвестиції для реконструкції Бортницької станції аерації. Що Ви мали на увазі?
Відповідь: Не лише на БСА, також ідеться про можливість будівництва четвертої вітки метро на Троєщину, інвестиції в інші проекти – Bionic Hill, тобто створення нових робочих місць, насамперед для молоді. Тобто, в нас багато проектів.
Стосовно БСА, то ми всі знаємо, що є актуальності в частині модернізації технологій, споруджених 40 і більше років тому. Буквально завтра (у п’ятницю – ІФ) ми слухатимемо попередні пропозиції підприємства "Київводоканал" як концепцію подальшого розвитку БСА, зокрема реконструкції мулових полів.
І визначатимемося. Ці пропозиції підготовлено за участю іноземних дуже відомих компаній, і вони можуть лягти в основу нашої стратегії реалізації такого проекту.
А щодо залучення інвестицій, то паралельно з визначенням стратегії ми займаємося питанням пошуку відповідних інвестиційних ресурсів.
У цьому випадку йдеться про вигідні для нас можливості отримання дешевих кредитних ресурсів із відстрочкою платежів, обслуговування цього боргу.
Запитання: Від кого?
Відповідь: Я поки що не називатиму, є кілька таких варіантів – це фінансові установи з різних країн, з якими ми вже маємо відповідні практики співпраці, є, до речі, й нові. Тобто, хто вигідніші запропонує умови, з тими і працюватимемо.
Ми можемо розраховувати на такий спосіб отримання кредитних ресурсів для проведення реконструкції БСА, тому що вона сприятиме значній економії в частині енергозбереження, і це дає можливість зробити такі проекти окупними, причому не в далекій перспективі, а, скажімо, протягом кількох років.
Запитання: Ви вже ознайомилися зі схемами залучення інвестицій для будівництва метро на Троєщину, розробленими "Зовнішекономбанком Росії"? Які схеми вони пропонують, і до якої Ви схиляєтеся?
Відповідь: Ми розбили цей проект на три частини. Перша частина – п'ять станцій, які сполучать Правий берег і одну станцію "Райдужна" на Лівому березі. Це дасть можливість у стислі терміни, наприклад, до кінця 2015 року, запустити цю ділянку.
Далі перспектива будівництва ще семи станцій.
У першому випадку це можуть бути позикові ресурси – це пропонує "Зовнішекономбанк", і вони готові бути партнерами в пошуку таких ресурсів. Для цього необхідні міжурядові контракти щодо підтримки цього проекту як з нашого боку, так і з боку Російської Федерації.
Стосовно подальшого будівництва семи станцій, то тут може бути приватно-державне партнерство, де за рахунок залучення приватного бізнесу можна зменшити вартість контракту. Суть у тому, що лінія проходить під землею, а над нею земельні ділянки можуть бути використані для будівництва цікавих для бізнесу об'єктів. І, таким чином, це буде відповідний фінансовий вклад – за надання права будувати такий об'єкт.
Запитання: Про яку суму йдеться на першому етапі?
Відповідь: Загалом на реалізацію цього проекту потрібно близько $2 млрд, перший етап – це майже $700 млн.
Запитання: Тобто, "Зовнішекономбанк" готовий сприяти в залученні такого кредиту?
Відповідь: Так. Ми готуємося до подальших переговорів із ними. Але ми однозначно проводитимемо тендер, щоб визначити нашого партнера в цьому плані. Сьогодні ми перебуваємо на етапі консультацій із фінансовим блоком уряду та урядом загалом щодо ухвалення спільного рішення, тому що, як я сказав, тут має бути офіційна підтримка уряду цього проекту, і може бути навіть надання певних гарантій або підписання міжурядових угод.
Запитання: І коли може розпочатися будівництво?
Відповідь: Я думаю, що до Дня міста ми маємо дати собі відповідь, який варіант нас може задовольнити. І в наших планах до кінця травня – виїхати на будівельний майданчик, де споруджуватиметься перша станція, і розпочати там підготовку до будівництва.