Колонки

Діджиталізація на карантині: коли бізнес потрібно прискорити

Борис Белянський, генеральний директор MTI hi-tech дистрибуція

 

В кінці 2019 року, коли Україну ще не торкнулася хвиля пандемії, а новини з Китаю ставали невтішними, велика група аналітиків 2-х компаній готувалася до впровадження складного, унікального і значущого проєкту. Компанія MTI - один з лідерів українського ринку дистрибуції високотехнологічних продуктів і рішень, в партнерстві з компанією SMART - провідним експертом ринку розробки, впровадження, підтримки ERP і CRM систем, готували старт нової ERP-системи в компанії MTI. У новорічну ніч були відключені всі старі системи та замінені на єдину нову - Microsoft Dynamics NAV. Це був найскладніший кейс діджиталізаціі процесів всіх рівнів в компанії. Саме він дозволяє нам не просто виживати під час економічної кризи, а й продовжувати розвиток і зберігати плановані темпи зростання, розвиваючи відносини з партнерами й піднімаючи керованість компанією і її активами на новий рівень.

Не приховую, нам було складно - адже ми були першопрохідцями у своєму роді. До MTI hi-tech дистрибуції ще ніхто в Україні не реалізовував настільки масштабний перехід багатоскладової IT інфраструктури на єдину платформу. Нам вдалося реалізувати всі зовнішні і внутрішні процеси компанії в єдиній системі без відриву від виробництва - і це своєю чергою дозволило істотно заощадити як на людських годинах, так і на ІТ-ресурсах. В єдиному середовищі тепер працюють модулі ціноутворення, внутрішньої та зовнішньої звітності, КРІ-звітності, портал клієнта, модуль планування покупок. Що вкрай важливо, в єдиній системі тепер знаходиться управлінський і бухгалтерський облік. Також був впроваджений функціонал внутрішнього погодження та контролю змін. Всі ці найважливіші елементи управління компанією роблять бізнес більш керованим і прозорим як для лінійних керівників, топ-менеджменту, так і для власників бізнесу, фінансових установ, аудиторів.

Очевидно, що ринок дистрибуції за останні кілька років сильно змінився. Звична стабільна робота дистриб'юторів з ІТ-рітейлерами відходить у минуле. І перемогти в конкурентній боротьбі зможуть лише ті гравці, кому вдасться реалізувати супергнучку схему по роботі з клієнтами, надавши їм якомога більше автономності та швидкості в обробці замовлень.

За час карантину роздрібні клієнти відвикли від оффлайн, партнери (учасники ринку) масово розвивають онлайн-сегмент і прогнози можливої другої хвилі локдауна, лише підганяють великі торгові мережі слідувати цій тенденції. У той же час ринок йде від довгострокового планування, віддаючи перевагу короткостроковим трендам, малим партіям обладнання і максимально оперативній доставці. А тому нам доводиться прискорювати роботу з замовленнями всюди, де це тільки можливо.

Інструментарій нашої нової ERP-системи дозволяє партнерам МТІ отримувати найактуальнішу інформацію про стан складу і в реальному часі відстежувати зміни цін. Ти самим істотно збільшується оперативність рішень про покупку і продаж устаткування, що, своєю чергою, дозволяє компанії залучати нових клієнтів навіть в такий непростий час.

Зараз, коли криза, спричинена коронавірусом в самому розпалі, ми продовжуємо модернізувати процеси всередині компанії й вчитися максимально використовувати BigData в бізнесі. А тому, всі накопичені нами дані згодом будуть використовуватися для прийняття управлінських рішень і отримання максимальної вигоди для компанії та наших партнерів.

Окремо хочу сказати про те, що лякає багатьох власників бізнесу в роботі з клієнтами й партнерами під час переходу на роботу в новій ІТ-системі. Тут нема чого боятися, якщо ви стоїте до них "обличчям". Якщо вам здається, що комусь може бути складно освоїти новий функціонал - навчіть їх. Підкажіть клієнту, як отримати з нової системи роботи найбільшу вигоду, - і він залишиться з вами надовго. Ми організували навчальні вебінари й створили докладні відеоінструкції по роботі в нових інтерфейсах і з новими функціями. Ми також побудували живий канал зворотнього зв'язку з нашими партнерами на всіх рівнях, аби максимально швидко реагувати на ринкові зміни та тенденції.

Автоматизація внутрішніх процесів - це "win-win" для обох сторін. Адже клієнт отримує від нас більше інструментів для швидкого і самостійного управління своїми замовленнями, а компанія, відповідно - більше замовлень.

Ми в MTI hi-tech дистрибуції продовжуємо розвиток сервісів, в тому числі за участю наших партнерів. Наприклад, в компанії зараз впроваджується новий функціонал по діджиталізаціі робочих процесів, який дозволить швидше налаштовувати й використовувати нашу систему передачі даних для планування маршрутів в TMS (Transport Management System), що збільшить швидкість і поліпшить якість доставки товарів на замовлення наших клієнтів. Так, це істотні інвестиції в ПЗ і модернізацію внутрішніх процесів. Але це саме те, що не варто відкладати "на потім" навіть в самий розпал кризи - інакше "потім" вже не настане.

 

Реклама
Реклама

ОСТАННЄ