10:30 14.09.2021

Уже в наступному році ми побачимо заклади McDonald's на трасах - директор з розвитку

4 хв читати
Уже в наступному році ми побачимо заклади McDonald's на трасах - директор з розвитку

Ексклюзивне інтерв'ю директора з розвитку McDonald's Ukraine Віталія Стефурака агентству "Інтерфакс-Україна"

Автор: Оксана Гришина

- Розкажіть, будь ласка, про напрямки та масштаби розвитку компанії найближчими роками.

- Ми значно збільшуємо наші плани щодо відкриття закладів. Є три загальні напрямки розширення мережі закладів: міста-мільйонники та їх сателіти; обласні міста; транспортні хаби та дорожні об’єкти.

У мільйонниках та сателітах нас цікавлять насамперед окремі ділянки, де можна було б розташувати заклади з McDrive, з усіма каналами продажу, які зараз є в Україні.

Якщо говорити про сателіти, то йдеться про міста, які знаходяться навколо Києва, Харкова, Львова, Дніпра та Одеси. Наша мета упродовж кількох років повністю закрити всі сателіти Києва. Наразі ми представлені в Бучі, Броварах, Борисполі, розглядаємо Ірпінь та інші міста.

- Вас цікавлять лише окремі ділянки у сателітах чи розглядаєте й ТРЦ?

- Розглядаємо й ТРЦ. Але є ключовий момент - можливість організації McDrive, оскільки це досить велика частка нашого бізнесу. Враховуючи економічну модель роботи між McDonald’s та партнером, McDrive є однаково вигідним і для обох сторін.

- Якісь найближчі знакові відкриття у столичному регіоні, окрім Білої Церкви, ви можете назвати?

- Це, зокрема, відкриття після ремонту нашого першого в Україні закладу на станції метро "Лук'янівська". Наступного року McDonald’s буде святкувати 25 років в Україні, і це, власне, буде такий подарунок місту, громаді, персоналу, нам як компанії.

- Чи є плани оновлення?

- До кінця наступного року ми плануємо повністю оновити всі заклади в Україні - загалом 11 закладів включно з тими, які оновлять вже цього року.

- Щодо другого напрямку розвитку: де саме в обласних містах ви плануєте відкриватися насамперед?

- З’являться заклади у Кропивницькому, Чернівцях і Ужгороді, тобто в усіх обласних центрах вже будуть наші ресторани. Плюс йдемо до великих міст, де ми ще не представлені, наприклад, до Маріуполя. Всі заклади будуть нового формату: "розумні", діджиталізовані, з виразним дизайном. Що важливо: немає значення, чи знаходиться заклад у столиці, чи в районному центрі - інвестиції з огляду компанії одні й ті самі, обладнання й технології також.

- А окупність? Може, у містах, де вас ще не було, більші очікування клієнтів та, як наслідок, коротша окупність?

- Окупність залежить від формату закладу, його розмірів, вартості мереж. Я розкажу з огляду на наших партнерів. Одна з моделей, за якою ми працюємо, – партнерська: нам споруджують за певними стандартами та критеріями будівлю, після чого ми її адаптуємо, тобто встановлюємо обладнання, оформлюємо інтер’єр, додаємо ексклюзивні елементи і орендуємо будівлю довгостроково, на 25-30 років. Термін окупності у наших партнерів складає від чотирьох до восьми років.

- Який формат для вас привабливіший: партнерські проекти, з орендою, чи власні заклади?

- Власні, і це наша задача. Хоча в Україні поки активніше розвивається партнерський напрямок, через оренду приміщень. Але ми дуже сподіваємося, що запрацюють і земельні аукціони, і прозорі правила оренди комунального та державного майна, коли між нами та локацією стоятиме лише питання ціни.

- Розкажіть про третій напрямок, найбільш цікавий – розвиток мережі вздовж доріг.

- Це новий для нас сегмент, який ми плануємо розвивати. Сподіваюся, вже наступного року побачимо заклади безпосередньо на трасах. Так, дороги в Україні активно оновлюються. Але дороги це не лише про швидкість - це про комфорт. Ми бачимо ріст внутрішнього туризму, сподіваємося на відновлення зовнішнього. Кількість транспорту, що проїжджає у тому чи іншому напрямку, вже достатня. Є дороги, автостради, які вже готові для того, щоб інвестувати та отримати нормальний термін окупності.

- Яких партнерів/сусідів ви розглядаєте?

- Є два формати: ми як складова автозаправного комплексу або як складова хабу, де є не лише автозаправна станція, а й інші інфраструктурні об’єкти. Метою є не один McDonald’s, а синергія різних видів бізнесу/сервісу, затребуваного тими, хто подорожує.

- Ви вже ведете перемовини з мережами АЗС?

- Так. На сьогодні немає ніякої ексклюзивності. У нас є три ключові критерії: локація, локація, локація. До речі, це правило сформував McDonald’s.

- У вас великий досвід співробітництва з місцевою владою по всій країні. Чи покращилася ситуація?

- Загальне враження, якщо взяти середньостатистичного державного чи місцевого службовця, спілкуватися стало значно легше. Реформа децентралізації дала свій ефект, тепер мери міст розуміють, що саме від них залежить, чи надходитимуть інвестиції. А громада розуміє, що для того, аби щось отримати, не треба їхати до Києва, а слід більше вимагати від місцевої влади.

Втім, проблеми лишилися. Я їх вже озвучував: земельні аукціоні, прозоріші механізми оренди муніципального майна. Ще одне болюче питання - підключення до мереж, ця процедура непрозора та забюрократизована.

Проблеми у столиці передусім пов’язані з відсутністю нового Генплану, багато територій досі не мають детальних планів розвитку (ДПТ). Наприклад, у нас є у власності земельна ділянка на правому березі Києва, де ми готові інвестувати близько $2,5 млн, але тільки через відсутність ДПТ ми цього не можемо зробити.

- У столиці практикують розробку детальних планів розвитку території коштами бізнесу. Але якщо ви будете розробляти ДПТ, інвестиції зростуть на 10-15%...

- Значно більше. Та головне, розробляти містобудівну документацію - це не завдання бізнесу, а повноваження місцевої влади.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

"Київстар" побореться за всі нові частоти на аукціоні - президент компанії

Атаки РФ на медичну інфраструктуру України у 2024 році посилилися - представник ВООЗ

В інтересах українського народу - змусити владу, правоохоронні органи і суди працювати за законом - голова Ради директорів Arricano Маргус Курм

Цей рік стане роком великих змін на страховому ринку, далі просто вдосконалюватимемося - голова Національної асоціації страховиків України

Ми вивчаємо практики спеціальних економічних зон у різних країнах, а також співпрацюємо з потенційними інвесторами - мер Миколаєва

Звучить це, м'яко кажучи, як диверсія – голова правління "Української біржі" щодо пропозиції регулятора здати ліцензію

Депутат Європарламенту фон Крамон: Україні потрібно включити опозицію у виконавчі органи влади

Ми попередили ринок про те, що фондові біржі ПФТС і УБ можуть втратити ліцензії - голова і члени НКЦПФР

Наші солдати воюють, щоби Київ, Дніпро та Львів не перетворилися на Бахмут та Авдіївку

ЄІБ розробляє програми енергоефективного відновлення житлового фонду та створення соціального житла

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА