15:47 15.11.2021

Рада бізнес-омбудсмена констатує рекордне зростання скарг другий квартал поспіль

2 хв читати
Рада бізнес-омбудсмена констатує рекордне зростання скарг другий квартал поспіль

Кількість скарг бізнес-омбудсмену від підприємців на порушення державних органів у липні-вересні 2021 року збільшилася на 20% порівняно з показником за другий квартал-2021 і становить 638, повідомив бізнес-омбудсмен Марчін Свенчицький.

"У третьому кварталі 2021 року рада отримала 638 скарг від підприємців на порушення з боку держорганів. Це майже рекорд за всю нашу історію. Більша кількість скарг надійшла лише в четвертому кварталі 2017 року та в першому кварталі 2018 року, коли запускалася система автоматичної реєстрації податкових накладних", – сказав Свенчицький під час прес-конференції в Києві в понеділок.

"Якщо ця тенденція триватиме, то за підсумками 2021 року ми отримаємо рекордні за всю нашу історію понад 2 тис. скарг", – зазначив бізнес-омбудсмен.

При цьому він наголосив, що зростання скарг може більше свідчити про зростання довіри до Ради бізнес-омбудсмена, ніж про погіршення бізнес-клімату.

Він також зазначив, що рада завершила в третьому кварталі розслідування 373 справ, що на 30% більше порівняно з квітнем-червнем 2021 року.

Традиційно найбільшу частину скарг становили податкові питання - 65%.

Як зазначив бізнес-омбудсмен, у липні-вересні надійшло 164 скарги на невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних (ПН), і серед податкових питань ця категорія скарг має найбільшу частку.

"З іншої точки зору, близько 80% наших рекомендацій щодо виконання судових рішень щодо реєстрації ПН виконуються", - додав він.

Водночас Свенчицький зазначив, що хоча за зазначений період знизилася кількість скарг на зарахування компаній до категорії ризикових, проблема розмитих критеріїв залишається.

"Понад 90% таких скарг стосується загального критерію, який полягає в тому, що компанія провадить ризикові операції. Але які це операції? З ким, чого стосуються? Компанії просто цього не знають. Ще раз наголошу на необхідності чітко визначати, які конкретні ризикові операції маються на увазі", – пояснив бізнес-омбудсмен.

Збільшилася також кількість скарг на податкові перевірки, таких надійшло 56, додав він.

При цьому 15% загальної кількості всіх скарг надійшло на правоохоронні органи, зокрема на Національну поліцію - 42, на органи прокуратури - 26, на СБУ - дев'ять. При цьому 21 скарга надійшла на податкову міліцію, яка перебуває в стані ліквідації у зв'язку із запуском Бюро економічної безпеки.

Ще 6% скарг надійшло на державних регуляторів (АМКУ, ДАБІ, НКРЕКП, Держгеокадастр), 4% - скарги на місцеві органи влади.

За словами Свенчицького, 73% скарг надійшло від малого та середнього бізнесу. Українські компанії подали 87%, компанії з іноземними інвестиціями - 13%.

"Уперше Київ і Київська область подали менше ніж 40% скарг, тобто інші області України почали частіше звертатися до нас, ніж раніше", – зазначив бізнес-омбудсмен.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Попит на зарядні станції в мережі "Епіцентр" зріс більш ніж увосьмеро

"Метінвест" у I кв. скоротив виробництво сталі на 4%, коксу на 11%, наростив окатишів майже на третину

DIM спільно з банком "Глобус" запускає іпотечну програму для ЖК А136

Дефіцит е/е зменшився через потепління, але залишається суттєвим ввечері та вночі - "Укренерго"

Усі контракти на деревину для фортифікаційних споруд, укладені Харківською обладміністрацією, безавансові

"Укренерго" завтра планує обмежувати енергопостачання тільки промисловості

Шмигаль: Завдання кожного міністерства та міністра забезпечити енергетичну автономність установ критичної інфраструктури

Шмигаль: Енергосистема цілісна і працює стабільно, проте генерації електроенергії не вистачає

"Укренерго" підтверджує запровадження обмежень е/е з 19:00 до кінця доби, просить економити

Відкриття аеропорту у Львові допоможе закрити небо над Україною - голова Львівської ОДА

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА