15:38 14.01.2020

Прокуратура заявляє про арешт ЦМК суднозаводу "Океан" для його збереження, ліквідатор наполягає на законності його продажу

3 хв читати
Прокуратура заявляє про арешт ЦМК суднозаводу "Океан" для його збереження, ліквідатор наполягає на законності його продажу

Печерський райсуд Києва 13 січня наклав арешт на весь цілісний майновий комплекс (ЦМК) ПАТ "Миколаївський суднобудівний завод "Океан" у кримінальному провадженні за фактом доведення ПАТ до банкрутства та незаконного заволодіння його майном, метою арешту є збереження майна цього стратегічного для держави підприємства та запобігання подальшим спробам його незаконного відчуження

Таке рішення суд ухвалив за клопотанням Офісу генерального прокурора, прокурори якого здійснюють процесуальне керівництво у цьому кримінальному провадженні, повідомила прокуратура у вівторок.

Згідно з повідомленням, прокурори також вживають заходів, спрямованих на притягнення до кримінальної відповідальності всіх осіб, які брали участь у протиправних діях щодо штучного доведення до банкрутства та незаконних операцій із майном підприємства.

Водночас ліквідатор ПАТ "МСЗ "Океан" Ірина Сербін, яка організувала в грудні позаминулого року відкриті торги з продажу ЦМК підприємства, повідомила, що її адвокат в Печерському райсуді намагається ознайомитися з текстом постанови. "Головне питання: що саме заарештував Печерський суд?", - написала Сербін у Facebook.

За її словами, якщо суд наклав арешт на майно ПАТ, то його ЦМК зі стартовою вартістю 1,1 млрд грн було продано на другому повторному аукціоні 3 грудня 2018 року за 122,195 млн грн ТОВ "Торговий дім "Аннона" (Миколаїв) - голові комітету кредиторів "Океану", власником і директором якого є Ігор Волошин, племінник колишнього начальника Миколаївського морського торговельного порту Василя Капацини. При цьому Сербін додала, що аукціон відбувся публічно у присутності ЗМІ, і жоден суд не визнав його недійсним.

Ліквідатор заявляє, що це дало змогу ТОВ "Суднобудівний завод "Океан" Капацини забезпечити роботою близько 700 людей, відремонтувати десятки суден, збудувати металоконструкції для мостів та естакад і місяць тому розпочати будівництво суден для замовника з Нідерландів.

Сербін зазначила, що якщо арешт накладено на майно ТОВ, яке на сьогодні управляє заводом, то це означає ризик зупинення заводу та розірвання міжнародних контрактів.

Вона також нагадала, що в 2016 році Генпрокуратура вже домагалася арешту та передала все "відповідальним зберігачам", після чого завод і ліквідатор пережили неодноразові маски-шоу, а із заводу зникло майна на 40 млн грн лише за балансовою вартістю. "Знадобилося півтора року, щоб розкрити очі прокурорам на помилку, якої вони припустилися, підігравши рейдерам, за якими стоять олігархи з Російської Федерації", - стверджує Сербін.

Як повідомлялося, в листопаді 2013 року Господарський суд Миколаївської області визнав банкрутом ПАТ "МСЗ "Океан" за клопотанням близького, за деякими даними, до власника "Смарт-Груп" Вадима Новинського ТОВ "Консалтинг-Гамма" (Кривій Ріг Дніпропетровської обл.).

Белізька Belmont Industries Inc. та кіпрська Poizanter Holdings Limited заявляють, що в 2010 році через банківські рахунки внесли EUR60 млн інвестицій в "Океан", які були забезпечені іпотекою та заставою. "Останніми роками з метою заволодіння цілісним майновим комплексом суднобудівного заводу шляхом доведення його до банкрутства злочинна група, використовуючи корупційні зв'язки в судовій гілці влади, винесенням судових рішень позбавила іноземних інвесторів прав іпотекодержателя", - стверджують Belmont і Poizanter. Серед своїх противників компанії, зокрема, називають нинішнього власника підприємства екс-начальника Миколаївського морського торговельного порту (ММТП) Василя Капацину, а аукціон із продажу заводу за $4 млн вважають "штучним".

"Державі завдано збитків на суму 103 млн грн, іноземним інвесторам - на суму $60 млн, обладнання заводу знищується, земельні ділянки розділені на три, з надуманих підстав майно заводу передано в іпотеку офшорній компанії за $15 млн", - стверджують компанії.

ПАТ "Миколаївський суднобудівний завод "Океан" (до квітня 2011 року - "Вадан Ярдс Океан", до грудня 2008-го - Damen Shipyard's Okean, до лютого 2001-го - "Суднобудівний завод "Океан") спеціалізується на виробництві та ремонті контейнеровозів, танкерів, буксирів, барж водотоннажністю до 350 тис. тонн.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Кабмін пропонує ВР ратифікувати Угоду про вільну торгівлю з Туреччиною

Кількість вакансій на ринку праці зросла до нового рекорду з початку війни

Голова Держенергонагляду допускає доцільність підвищення тарифів на е/е у 2024 р. з метою відновлення енергооб'єктів

Шмигаль: У квітні Україна вийшла на обсяги експорту, співставні з довоєнними місяцями

Група "Нафтогаз" у 2023 р. отримала 23,1 млрд грн чистого прибутку проти 79,1 млрд грн збитку у 2022 р.

"Укренерго" фіксує зростання споживання е/е через похолодання

Фонд енергоефективності запускає програму "ГрінДІМ" для ОСББ та ЖБК

Енергетики повернули світло майже всім споживачам Сумщини, знеструмленим після ударів РФ по енергооб'єктах у понеділок - Міненерго

"Укрнафта" й АРМА звернулися до АМКУ по дозвіл на концентрацію для управління активами групи "Татнефть"

"Аврора" стане першим орендарем М10 Lviv Industrial Park

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА