Телеком

"Vodafone Україна" за спрощення процедури перенесення номера загалом, але проти дозволу переносити знеособлені номери

Мобільний оператор компанія "Vodafone Україна" вважає, що дозвіл переносити неідентифіковані абонентські номери без реєстрації на стороні оператора-донора може призвести до зловживань із боку недобросовісних абонентів і зловмисників.

"Загалом ми не виступаємо проти ідеї спрощення процедури перенесення номера. Зокрема, ми підтримуємо зменшення терміну переносу до одного дня і здійснення ідентифікації абонентів під час перенесення за допомогою універсальних ідентифікаторів, таких як код ЄДРПОУ або ІПН", - пояснили агентству "Інтерфакс-Україна" в прес-службі "Vodafone Україна".

Водночас в оператора викликає занепокоєння ідея Національної комісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації, відмовитися від заборони перенесення абонентських номерів, що обслуговуються знеособлено (анонімно).

"Спрощення процесу перенесення номера та усунення кроку ідентифікації під час перенесення повністю знеособленого абонента пов'язане з величезними ризиками, зокрема втрати телефонного номера і нанесення збитків, пов'язаних із його використанням як ідентифікатора для певних видів послуг, зокрема фінансових", - зазначили у "Vodafone Україна".

На думку оператора, сьогодні ОТР-пароль, яким регулятор хоче замінити повноцінну ідентифікацію знеособленого абонента, вже використовується для ідентифікації під час заміни SIM-карт і демонструє необхідність посилення захисту, у зв'язку з постійними спробами шахраїв отримати й скористатися таким паролем для швидкого оволодіння SIM-картою абонента й миттєвого здійснення шахрайських дій, наслідки яких є непередбачуваними і не завжди зворотними.

У "Vodafone Україна" також зазначили, що послугу перенесення абонентського номера вже надають з урахуванням механізму one-stop-shoping, оскільки замовлення послуг і так здійснюється безпосередньо в оператора-одержувача. Однак, на думку компанії, реєстрація абонента, який отримує послуги анонімно, - окремий процес, необхідний не тільки для перенесення номера, а й для інших дій, пов'язаних передусім із безпекою самого абонента.

На думку оператора, реєстрація абонента є важливим запобіжником для самого користувача, з урахуванням того, що більше ніж 95% загальної бази абонентів отримують послуги знеособлено.

У "Vodafone Україна" також наголосили, що відсилання НКРЗІ на досвід інших країн, що використовують механізм one-stop-shoping під час перенесення номерів, в даному випадку не є коректними, оскільки абоненти в цих країнах отримують послуги зв'язку виключно на підставі повної ідентифікації.

Як повідомлялося, lifecell за перенесення реєстрації абонента, котрий скористався MNP, на оператора-одержувача.

"Київстар" не підтримує ініціативи державного регулятора в частині дозволу незареєстрованим абонентам звертатися за послугою з перенесення абонентських номерів, вважаючи її небезпечною і такою, що веде до зростання шахрайства.

Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем "ЕМА" проти перенесення передплачених абонномерів без реєстрації в оператора-донора. Фінорганізації-члени "ЕМА" вважають, що перенесення неідентифікованих абонентських номерів без реєстрації в оператора-донора небезпечне і може призвести до зростання шахрайства.

Як стало відомо "Інтерфакс-Україна", 30 липня НКРЗІ проведе засідання, присвячене спрощенню процедури перенесення номерів, зокрема розглядатимуть питання дозволу незареєстрованим абонентам звертатися за послугою з перенесення абонентських номерів без обов'язкової реєстрації в оператора-донора.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ