Телеком

Роботу послуги зміни мобільного оператора зі збереженням номера MNP буде призупинено на 6 годин через різке зростання навантаження

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (НКЕК) у п'ятницю на шість годин призупинить роботу системи, що відповідає за послугу перенесення номерів між мобільними операторами (послуга MNP - перенесення зі збереженням номера) через різке зростання попиту та необхідність збільшити пропускну спроможність, повідомила пресслужба регулятора.

"Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (НКЕК) ухвалено рішення про тимчасове зупинення процесів перенесення абонентських номерів на шість годин із 8:30 20.12.2024 до 16:15 20.12.24 для проведення заходів із технічного обслуговування системи перенесення номерів УДЦР (АІС ЦБД ПН)", - повідомила пресслужба НКЕК у четвер.

Комісія ухвалила рішення про тимчасове зупинення процесів перенесення номерів у зв'язку з різким зростанням кількості заявок на послугу. Якщо раніше в систему в середньому надходило 4,5 тис. запитів, то 16 грудня 2024 року було зафіксовано збільшення їхньої кількості до 17,012 тис.

Середньодобове навантаження на ЦБД уперше за час існування системи зросло вчетверо, що призвело до сповільнення її роботи, збільшення часу на опрацювання повідомлень і накопичення черг відправлення повідомлень, що спричинило сповільнення в опрацюванні процесів перенесення номерів, повідомили в НКЕК.

"Дослідивши роботу системи, після консультацій з фахівцями технічної підтримки, НКЕК розробила план усунення збою в роботі ЦБД шляхом збільшення виділених ресурсів. Для реалізації цих змін необхідно зупинити роботу ЦБД на технічне обслуговування на шість годин і збільшити пропускну потужність системи", - пояснюється в повідомленні пресслужби регулятора.

Повідомляється, що постачальники електронних комунікаційних послуг зобов'язані проінформувати абонентів про тимчасове зупинення процесів перенесення номерів і відновити послугу з 8:30 23 грудня 2024 року.

У компанії третього за величиною мобільного оператора в Україні lifecell заявили, що в грудні зафіксували збільшення кількості охочих перенести номер у мережу оператора.

"У грудні відбулося різке зростання попиту на послугу перенесення номерів у lifecell, що значно перевищило технічні можливості централізованої бази даних. Протягом цього тижня на стороні lifecell зафіксовано більш суттєве зростання кількості заявок на перенесення номерів до оператора, ніж зазвичай, а кількість відвідувачів у магазинах компанії, які, зокрема, мали намір перенести номер у lifecell, зросла в рази. Підвищений попит на портацію в lifecell збільшив обсяги заявок, які обробляються на стороні центральної бази даних, що адмініструється Українським державним центром радіочастот (УДЦР), і це перевищило планові пропускні спроможності систем", - повідомили в компанії.

У НКЕК попередили, що в майбутньому подібні ситуації можуть повторюватися, зокрема у зв'язку з тарифними акціями, які мобільні оператори можуть проводити у зв'язку з національними святами. Регулятор повідомив, що НКЕК і УДЦР готують систему до сплесків активності та збільшення пропускної спроможності системи перенесення номерів утричі.

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ