Пресрелізи

Інновації як рушій економічного розвитку компанії: позиція Андрія Грохольського

Світова логістика давно перетворилась на арену високих технологій. У конкурентному середовищі перемагає той, хто краще рахує, точніше планує і швидше адаптується. Підприємства, що вбудовують інновації в операційну модель, задають темп його розвитку. Саме таку стратегію обрав український логіст Андрій Грохольський, для якого впровадження технологічних рішень — це стратегія виживання і зростання в новій економіці.

Скоротити витрати пального на 22%, знизити порожній пробіг на 43% і при цьому збільшити кількість рейсів на 18% — такі результати за рік роботи оновленої системи маршрутизації. Андрій Грохольський підходить до логістики як економіст: кожне рішення має цифрове обґрунтування, кожна інновація вимірюється у доларах та відсотках рентабельності. Без зовнішніх інвестицій його компанія зростає на 40% щороку, перетворюючи технологічні рішення на конкурентну перевагу. Як саме працює ця система і чому економічна освіта стала фундаментом для інновацій у транспортній логістиці — розповідаємо далі.

Система динамічної маршрутизації: цифри замість припущень

Інноваційна модель Грохольського базується на динамічній маршрутизації, інтеграції даних у реальному часі, прогнозуванні попиту та оцінці вуглецевого сліду. За рік роботи цієї системи команда виконала понад 600 рейсів, перевиконавши планові фінансові показники на 20%.

Конкретні результати впровадження: середній пробіг без вантажу знизився на 43%, витрати пального скоротились на 22%, простої зменшились на 35%. Час планування одного маршруту скоротився з п'яти годин до 15 хвилин завдяки автоматизації. «Те, що раніше займало 5 годин планування тепер автоматизовано і займає 15 хвилин. Це економить і гроші, і головне нерви людей», — каже Андрій.

Система логістичної аналітики Андрія Грохольського також викликала інтерес й інших операторів ринку Old Dominion Freight Line та Saia LTL Freight. У 2022 році вона стала кейсом для навчальної програми у співпраці з бізнес-школою, де студенти вивчали практичне застосування цифрових інструментів у логістиці.

Економічне обґрунтування кожного рішення

Андрій Грохольський закінчив економічний факультет, тож кожен інноваційний крок у його компанії має відповідне обґрунтування: витрати, ризики, вплив на cash flow. «Інновація пуста, якщо в ній немає, ефективності. Можна сказати, що це просто гарна ідея і не більше. Та я все ж таки мислю, як економіст і питаю себе: що це дає бізнесу прямо зараз? І як це зростання масштабувати?» — пояснює він.

Андрій не залучає зовнішніх інвестицій, але водночас демонструє стрімкий приріст доходів на 40% щороку. Три ключові напрямки забезпечують це зростання: автоматизація процесів скорочує операційні витрати на 18-22%, навчання персоналу підвищує продуктивність кожного співробітника на 25-30%, партнерська інтеграція з Nomad Express поєднує гнукість малого бізнесу з масштабами великого оператора.

Рентабельність власного капіталу (ROE) становить 42%, що вдвічі перевищує середній показник у логістичній галузі США (20-22%). Операційний прибуток за 2022 рік склав $74,800 при обороті $220,000. Це результат свідомого вибору на користь ефективності замість обсягів.

Команда з високими стандартами

Під керівництвом Андрія працюють троє водіїв, які виконують рейси через всю Америку, доставляють критично важливі вантажі, включно з фармацевтичним обладнанням, і працюють з клієнтами, які очікують точність до години. Кожен водій проходить обов'язкову сертифікацію з техніки безпеки, GPS-навігації та протоколів комунікації з клієнтами.

У 2022 році, коли більшість компаній скорочували обсяги навчання для своїх працівників, він впровадив програму підвищення кваліфікації для своєї команди. У партнерстві з бізнес-школою було створено модуль зі стратегії глобального виходу українських компаній на ринки США. Матеріали адаптовані під кейси реальних рейсів. Програма тривала 12 тижнів, її пройшли всі члени команди.

«Я багато років за кермом, але вперше мав можливість розібратися, як будується логістика, виявляється це ціла система. Це дає зовсім інше відчуття відповідальності», — додає Олександр П., один із водіїв компанії.

Логістика як механізм сталого розвитку

Грохольського запрошують як лектора говорити про системи та їх природу. Про те, як логістика може стати механізмом сталого розвитку бізнесу та зменшення впливу на довкілля.

«Коли маршрут побудований з урахуванням пробігу, палива і часу — це вже добре, але коли він також знижує викиди, навантаження на водія і враховує зміну погоди, ну то це вже майбутнє», — каже Андрій.

Система оцінки вуглецевого сліду, яку впровадили, враховує тип палива, вагу вантажу, відстань маршруту та завантаженість транспорту. За 2022 рік діяльності вийшло скоротити викиди CO₂ на 34 тонни порівняно з попереднім роком при збільшенні кількості рейсів на 18%. Це еквівалент роботи 1,560 дерев протягом року.

Плани з конкретними термінами

У 2023 році Андрій має чітку мету: масштабувати автопарк до шести одиниць, створити не менше п'яти нових робочих місць, розробити власне програмне забезпечення для моніторингу ефективності перевезень. Бюджет на розширення — $180,000, термін реалізації — 14 місяців.

Ці плани зафіксовані у внутрішніх аналітичних звітах компанії з щоквартальними KPI та контрольними точками. Розробка програмного забезпечення вже розпочата у співпраці з IT-командою з Києва, перша бета-версія запланована на червень 2023 року.

Найкраща репутація: довіра партнерів, які роками працюють з Грохольським в Україні, Європі та США: від середніх бізнесів до міжнародних операторів, що підтверджують стабільність роботи та якість процесів. Багато колег, клієнтів відзначають його рейси за те, як вони сплановані: чітко, відповідально, стабільно. Середній термін контрактів з ключовими клієнтами — 4,2 роки, що в логістичній галузі свідчить про виняткову надійність, а надійсність в цій справі вже є маркером якості.  

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ