Посольство Великої Британії презентувало інтернет-ресурс для молоді про енергозбереження
Київ. 1 березня. IНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Посольство Великої Британії в Україні презентувало новий веб-ресурс www.teenergy.com.ua, який у вигляді ідеального екологічного будинку дає поради щодо методів заощадження енергії.
"Є чудові технічні рішення, які можна самостійно впровадити в себе вдома або змайструвати своїми руками, як, наприклад, компостну яму або сонячний колектор. Питання, для чого економити, лунає рідше, оскільки тарифи зростають і зростатимуть. Від сьогодні подорожчала вода. Крім того, самі ресурси нещадно вичерпуються. А на запитання "як?" покликаний відповісти наш teenergy-дім у веселій, доступній і цікавій формі. Ми зосередилися на молоді, адже саме вона визначатиме спосіб нашого споживання найближчими роками", - сказала на прес-конференції в четвер в агентстві "Інтерфакс-Україна" експерт бюро соціального маркетингу "До речі" Олександра Заруцька, яке є головним партнером проекту.
За її словами, потенціал енергозбереження ЖКГ України оцінюють у 50%. "Але, звісно, не все це в компетенції мешканців будинків. Ми в змозі заощадити близько 30% води, 50% електроенергії та від 10% до 80% теплової енергії", - зазначила вона.
Екодім готовий поділитися з відвідувачами новими та старими забутими технологіями енергозбереження. "Наприклад, чи знаєте ви, що телевізор із великим екраном споживає удвічі більше енергії, ніж з удвічі меншим? А наш телевізор отримує енергію від велотренажера, й це не фантастика, адже саме так спалахували цього року в Австрії новорічні ялинки, а в Китаї є цілі квартали, де жителі перед своїми будинками виставляють підключені до енергосистеми тренажери, й перехожі можуть зробити собі кардіостимуляцію, а для господарів виробити трохи енергії", - розповіла експерт.
"У нас висить на стіні килим, адже здавна гобелени, шкура й килими були способом енергозбереження в будинках, а ми на хвилі моди їх познімали. Варто забути про радянську звичку ходити взимку по квартирі в трусах. Наприклад, в Італії заборонено взимку підігрівати температуру в приміщенні вище 18 градусів. І це не випадково, адже для здоров'я шкідливий різкий перепад температури, тому взимку в приміщенні має бути холодніше, й потрібно зігрівати себе, а не повітря в приміщенні. Крім того, відчинені кватирки - це великий коридор для тепловтрат, який для нас залишається традиційним", - додала О.Заруцька.
"Якщо говорити про кухню, то, миючи фрукти або овочі під проточною водою, ми втрачаємо 15 літрів води щохвилини. А набравши воду в миску або раковину, нам вистачить трьох-п’яти літрів. А кип'ятити воду набагато економніше в електрочайнику, ніж гріти на електричній плиті", - сказала вона.
Посол Великої Британії в Україні Лі Тернер зазначив, що Україна - одна з найбільш енерговитратних економік індустріального світу і при цьому прагне зменшити свою залежність від енергетичних ресурсів. "Для цього кожен має поводитися енергорозумніше. У 2010 році британське посольство запустило цифрову кампанію "Бережи енергію! Заощаджуй гроші!", покликану інформувати про те, як можна змінити свої щоденні звички з використання енергії. Наступний наш крок - це проект teenergy, спрямований на молодь. Саме діти й молоді люди здатні найактивніше впливати на поведінку й думку людей", - сказав він.
"Ми намагаємося просвіщати людей, як вони можуть приєднуватися до енергозбереження. Дуже важливо, й ми визнаємо, що промисловість, бізнес мають відігравати провідну роль у цьому питанні", - сказав директор із міжнародних зв'язків і відносин з інвесторами компанії "СКМ", яка є спонсором проекту, Джок Мендоза-Вілсон.
Він зазначив, що компанія інвестує значні кошти в підвищення енергоефективності. Так, загальний обсяг інвестицій холдингу "Метінвест" (гірничо-металургійний галузевий холдинг Групи "СКМ") в енергозбережні технології на своїх підприємствах у 2010 році становив 494,5 млн грн.
"Дослідження свідчать, що $12 млрд щорічно не використовується потенціалу енергозбереження в Україні. Й соціально, й економічно це дуже важливо скоротити обсяги енергії, які ми споживаємо. Саме молодь має бути екологічно свідома", - сказав Д.Мендоза-Вілсон.
"В Україні в бізнесу питання зменшення споживання енергії та збільшення енергоефективності давно стоїть на порядку денному, це дуже практичне питання, в яке люди вкладають гроші. А от у суспільстві, на жаль, це практично не поширено. Тому що українське суспільство далеке від реалій цін на енергоресурси. Ми абсолютно не розуміємо, скільки коштує те, що ми використовуємо щодня, і це тривати довго не може й не буде, і ми платитимемо, як у всьому світі", - сказав, у свою чергу, директор з міжнародних відносин компанії "ТНК-ВР Коммерс" Микола Тимощук.
За його словами, і концепція проекту "teenergy" дуже вдала з двох причин: вона практична, з простим слоганом і звертає увагу молоді на цю проблему. "Спосіб життя зрілої людини змінити дуже складно, молодь більш пристосована й відкрита до змін", - зазначив він.
"Як будь-яка творча людина, я намагаюся донести ті людські цінності, які формувалися тисячу років. Усе це починається з екології людського мозку й душі. Якщо ми будемо трошки чеснішими, лояльнішими, то і світ глобально зміниться. Потрібно змінити себе, інакше ми ні до чого не прийдемо", - вважає українська співачка й екологічна активістка Alyosha.