Держспоживінспекція та "Укоопспілка" розробили маркування для вітчизняних продуктів харчування
Київ. 17 січня. IНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція) та Спілка споживчих товариств "Укоопспілка" розробили спеціальне маркування для продуктів харчування, вироблених в Україні.
Як повідомив голова Держспоживінспекції Сергій Орєхов на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок, право маркувати свої продукти емблемою, яка містить слова "З турбота про українське", зможуть отримати лише ті виробники, продукція яких вироблена в Україні з натуральної вітчизняної сировини і відповідає державним стандартам якості.
Він також додав, що проект має добровільний соціальний характер, його мета - "нагадати жителям Україні про переваги вітчизняних продуктів харчування".
Водночас голова правління "Укоопспілки" Владислав Гончаренко повідомив, що підприємства кооперації стали першими учасниками проекту.
За його словами, продукція з відповідним маркуванням з'явиться в магазинах "Укоопспілки" вже 18 січня 2012 року.
"На сьогодні ми замовили лише 50 тис. таких стикерів. Завтра вони з'являться в магазинах. Передусім, це магазини споживкооперації, які розміщуються переважно в сільській місцевості", - сказав В. Гончаренко.
За його словами, спеціальне маркування проставлятимуть, зокрема, на макаронних, круп'яних і кондитерських виробах, а також консервованій продукції, виробленій 10 підприємствами "Укоопспілки" в Автономній Республіці Крим, Закарпатській, Хмельницькій, Миколаївській та інших областях.
Водночас С. Орєхов висловив сподівання, що до проекту приєднаються й інші українські виробники.
"Уже сьогодні є кілька заявок від наших вітчизняних виробників, які готові брати участь у нашій акції", - повідомив голова Держспоживінспекції.
За його словами, для отримання права маркувати свою продукцію спеціальним стікером, виробник має за свій рахунок зробити лабораторні дослідження, що підтверджують відповідність нормативним документам, а потім зареєструватися в Держспоживінспекції.
При цьому він уточнив, що вартість досліджень коливається від 0,5-1,5 тис. грн, "залежно від обсягу і товару".
Як повідомлялося, "Укоопспілка" об'єднує понад 10,5 тис. магазинів у селах і районах, 265 виробничих підприємств, 423 ринків (понад 15%).
У 2010 році товарообіг роздрібної мережі "Укоопспілки" становив EUR452 млн.
Серед основних напрямів діяльності: роздрібна та оптова торгівля, ринки, ресторанний бізнес, заготівлі сільгосппродукції, виробництво продуктів харчування, готельний бізнес, банківська справа, страхування.