Більшість українців не підтримують повної заборони реклами алкоголю, тютюну і ліків - опитування
Київ. 7 червня. IНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Більшість українців не підтримують повної заборони реклами алкоголю, тютюнових виробів і безрецептурних ліків, заявив генеральний директор міжнародного дослідницького агентства IFAK Ukraine Сергій Говоруха.
"Українці не підтримують повної заборони реклами безрецептурних медпрепаратів, алкоголю та тютюнових виробів", - сказав С. Говоруха на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок у Києві.
Свою заяву С. Говоруха підкріпив результатами дослідженнями IFAK, проведеного 4-15 травня. Під час дослідження було опитано 1800 респондентів віком 18-55 років, похибка вибірки становить +/- 2,4%.
За словами С. Говорухи, 47% респондентів висловлюються за обмеження реклами безрецептурних препаратів, 34% вважають, що розміщення такої реклами не можна заборонити, 15% опитаних схиляються до того, що таку рекламу треба повністю заборонити. 4% не змогли відповісти.
Згідно з дослідженням, більшість громадян вважають, що реклама алкоголю має бути обмежена в рамках вже існуючих заборон - за це висловлюються 53% респондентів. 36% вважають, що рекламу алкоголю необхідно повністю заборонити. 6% опитаних вважають, що рекламу алкоголю забороняти не можна, оскільки це легальний продукт. 5% громадян не змогли відповісти на це запитання.
47% опитаних вважають, що необхідно обмежувати розміщення реклами сигарет, 44% вважають, що треба повністю заборонити розміщення реклами сигарет (зокрема інтернеті, точках продажу). На думку 6% опитаних, розміщення реклами тютюнових виробів заборонити не можна, оскільки вони належать до легальної продукції. 3% респондентів не змогли надати відповіді на це запитання.
Згідно з дослідженням, 58% респондентів вважають, що повна заборона реклами тютюнових виробів ніяк не вплине на відмову людини від паління (як палили, так і будуть курити). 40% вважають, що у разі повної заборони реклами на тютюнові вироби, українці палитимуть менше. 2% думають, що в цьому випадку українці стануть палити більше.
Українці також не висловлюють позитивних очікувань щодо зміни споживання алкоголю у зв'язку з рекламними обмеженнями. 60% респондентів вважають, що повна заборона реклами алкоголю не вплине на його вживання - як вживали, так і надалі вживатимуть. Водночас 36% опитаних вважають, що в цьому випадку українці стануть пити менше. 4% респондентів відповіли, що у разі цілковитої заборони реклами алкоголю люди стануть пити більше.
С. Говоруха також зазначив, що "повну заборону реклами на жорстко регульованих ринках українці сприймають як порушення прав споживачів".