Пресконференції

Виборці Януковича та Тимошенко умовно розділили Україну на схід і захід - опитування

Київ. 20 січня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Найбільшу електоральну підтримку кандидат у президенти України Віктор Янукович здобув на сході та півдні України. Виборці західних, північних, центральних областей і столиці віддали перевагу кандидатові на посаду глави держави Юлії Тимошенко.

Про це свідчать дані опитування в день виборів "Вибір-2010", яке проводив Український інститут соціальних досліджень ім. О.Яременка.

Голова правління Українського інституту соціальних досліджень ім. О.Яременка Ольга Балакірєва презентувала соціально-демографічний портрет електорату основних кандидатів на посаду президента на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в середу.

За її словами, абсолютна більшість тих, хто проголосував за В.Януковича, перебуває на сході країни, в південній частині, зокрема в Криму. Переважно це респонденти, котрі живуть у містах, що не є обласними центрами. Серед них великою є частина етнічних росіян - 22%. Також серед виборців В.Януковича на 6% менше людей із повною вищою освітою, ніж узагалі серед електорату.

Кандидата в президенти Юлію Тимошенко, за словами О.Балакірєвої, найчастіше обирали в західних, центральних і північних областях і в столиці. Опитування також засвідчило, що її електорат проживає переважно в селах (25%) і складається здебільшого з українців (93%).

Прихильники кандидата на посаду глави держави Сергія Тігіпка, як свідчать дані опитування, проживають в обласних центрах (54%) і мають повну вищу освіту (43%). Крім того, майже половина електорату - не старше 39 років.

Виборці Арсенія Яценюка трохи схожі на електорат С.Тігіпка за освітою та віком. Серед симпатиків А.Яценюка - велика частина виборців до 29 років і з вищою освітою. З іншого боку, цей електорат схожий на виборців Ю.Тимошенко – за етнічними ознаками (91% - етнічні українці).

В.Ющенко має прихильність жителів західного регіону України та здебільшого українців (97%).

Опитування проводилося на 402 виборчих дільницях для забезпечення високого рівня достовірності отриманих даних. Метод опитування виборців – анонімне опитування на виході. У зборі даних були задіяні постійні мережі інтерв'юерів Українського інституту соціальних досліджень ім. О.Яременка та центру "Соціальний моніторинг". Загалом були задіяні 804 інтерв'юери. Опитано 17512 виборців, які проголосували. Рівень відмови становить 24%.

Реклама
Реклама

ОСТАННЄ