Пресконференції

Екс-глава Мінтрансу заявляє про стримування урядом реформ залізничної галузі

Київ. 2 серпня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Екс-міністр транспорту та зв'язку України Йосип Вінський заявляє про стримування урядом Юлії Тимошенко процесу реформування Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниці").

"25 липня 2008 року на колегії Мінтрансу програму реформування вже було затверджено після попереднього узгодження зі всіма міністерствами та відомствами. Вже рік Україна могла б жити в умовах наявності програми реформування "Укрзалізниці". Це означає, що Кабінет Міністрів протягом місяця міг ухвалити всі документи", – сказав Й.Вінський на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в середу.

За його словами, наразі в уряді перебуває документ, до якого тричі вносилися корективи, з візами всіх зацікавлених міністерств і відомств, зокрема й Антимонопольного комітету.

"Укрзалізниця" суміщає функції державного управління і господарювання, чого немає в жодній країні Європи. І коли ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку – ІФ) бачить, що потрібно давати кредити структурі, яка не має ринкового статусу, регульованого Господарським кодексом України, то зрозуміло, що банк не може дати в нікуди ці гроші", – сказав екс-глава Мінтрансу.

Він зазначив, що "Укрзалізниця" потребує капіталовкладень у розмірі близько 80 млрд грн, проте заробити їх наразі не має можливості.

"Запитання: де ці гроші взяти? Програма дає відповідь на це запитання", – наголосив Й.Вінський.

На його думку, однією з причин стримування реформи є небажання влади зробити фінансову систему "Укрзалізниці" прозорішою.

"Одним із пунктів програми є вдосконалення фінансово-економічної системи, яке здійснюється шляхом упровадження фінансово-економічної моделі з чітким прозорим розподілом фінансових потоків за видами діяльності. Цього найбільше бояться, і через цей пункт уся реформа гальмується", – зазначив екс-глава Мінтрансу.

Він також додав, що неефективна тарифна політика, яка надає преференції певним вантажовласникам, призводить до значних втрат грошових ресурсів "Укрзалізниці". Зокрема, за його словами, заборгованість вугільників за транспортування їхнього вантажу залізницею перед перевізником сягнула 400 млн грн.

Й.Вінський наголосив, що, не залежно від позиції ЄБРР, необхідно здійснювати реформування "Укрзалізниці".

Він також додав, що стримування реформ змушує залізничників користатися дорожчими шляхами фінансування, ніж кредити європейських банків.

"Кредити ЄБРР – це 2,5-4% + LIBOR, а облігації випускаються під 24% річних. Замість того, щоб реформуватись і брати дешеві гроші, вони не реформуються і беруть дорожчий ресурс. Це означає, що взяли 1 млрд, а через рік треба буде повернути 1,25 млрд, замість того, щоб узяти вчетверо дешевше", – сказав екс-глава Мінтрансу.

За його словами, рік тому Мінтранс досягнув попередньої домовленості з одним зі швейцарських банків про надання кредиту під 8% річних, проте схвалення уряду на цю операцію не отримав.

"Комусь дуже хочеться довести "Укрзалізницю" до банкрутства й забрати її дешево", – резюмував Й.Вінський.

Реклама
Реклама

ОСТАННЄ