"Трансінвестсервіс" звинувачує морпорт "Южний" у перешкоджанні запуску контейнерного термінала
Київ. 27 серпня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – ТОВ "Трансінвестсервіс" (ТІС, Одеса) заявляє про незаконні дії державного підприємства "Морський торговельний порт (МТП) "Южний", що перешкоджають запуску нового контейнерного термінала.
Як повідомив директор контейнерного термінала ТІС Андрій Кузьменко на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в четвер, начальник порту "Южний" Юрій Крук відмовляється внести побудовані компанією причали №21-22 до обов'язкової постанови по порту, незважаючи на те, що стивідор надав керівництву МТП повний пакет необхідних документів.
"На думку начальника порту, не вистачає договору про нашу відмову від будь-яких матеріальних претензій до порту - як колишніх, так і майбутніх. При цьому всім зрозуміло: вимога відмови від майбутніх матеріальних претензій неправомочна. Як ми можемо відмовитися від того, чого немає? При цьому начальник порту вимагає від нас відмовитися від нашого права в обмін на виконання ним своїх обов'язків, що ще й суперечить Конституції... Відмовлятися від наших прав - наше право, від нас цього вимагати не може ніхто", - сказав А.Кузьменко.
Як пояснив головний інженер ТІС Віталій Котвицький, йдеться про компенсацію стивідору витрат на днопоглиблювальні роботи біля причалу №18 у розмірі 51 млн грн, які вимагає ТОВ "ТІС-Руда".
При цьому він наголосив, що "ТІС-Руда" - окрема структура, тому якихось претензій з боку безпосереднього "Трансінвестсервісу" до порту немає. Проте, за його словами, Ю.Крук вимагає відмовитися від майбутніх претензій щодо днопоглиблювальних робіт біля причалу №21.
В.Котвицький також зазначив, що МТП "Южний" не проводив робіт із зачистки дна, але завжди отримував збори за підходи суден до причалів "Трансінвестсервісу".
Як повідомив А.Кузьменко, наразі компанія оспорює дії Ю.Крука в суді, проте відсутність причалу №21 в обов'язковій постанові по порту дає йому юридичні підстави не допустити китайське судно з 13 контейнерними перевантажувачами до цієї гідротехнічної споруди. Водночас розвантажити теплохід біля іншого причалу неможливо через габарити кранів.
"Для встановлення таких кранів необхідна підкранова колія з розмахом 30 м. Такої колії немає, на жаль, у жодному одному порту та на жодному нашому причалі також", - сказав він.
Як зазначив А.Кузьменко, доба простою судна коштуватиме компанії в $40 тис. Крім того, стивідор зобов'язаний буде виплачувати $60 тис. на добу за неможливість доставити вантаж податковій інспекції.