Нідерланди нададуть Україні близько EUR 500 тис. на розвиток нових медіа
Київ. 27 травня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Уряд Королівства Нідерланди надасть близько EUR 500 тис. на фінансування проекту "MediaNext: Розвиток нових медіа в Україні", який буде реалізовано в 2009-2011 роках.
Про це повідомив посол Королівства Нідерландів в Україні Рональд Келлер на прес-конференції в Києві в агентстві "Інтерфакс-Україна" в середу.
За його словами, цей проект реалізується в рамках програми співпраці між Україною та Нідерландами "Матра".
"Це нова ініціатива співпраці між Нідерландами й Україною. Ми прагнемо допомогти українським журналістам, ЗМІ та збільшити їхні можливості використання нових медіа", - зазначив посол.
За його словами, проект реалізовуватимуть дві партнерські громадські організації: з голландської сторони - Європейський центр журналістики (European Journalism Center), з української – міжнародна громадська організація "Інтерньюз-Україна".
Голова правління МГО "Інтерньюз-Україна" Костянтин Квурт зазначив, що на сьогодні в українських ЗМІ "свобода висловлювань є, але цілком відсутня соціальна відповідальність", зокрема, не повною мірою висвітлюється діяльність органів влади.
У цих умовах традиційним ЗМІ, насамперед телебаченню, друкованим виданням, у найближчому майбутньому становитимуть конкуренцію нові медіа з використанням Інтернету, мобільного зв'язку, які можуть надати суспільству більш якісну та креативну інформацію.
Директор з програмної діяльності МГО "Інтерньюз-Україна" Андрій Куликов повідомив, що в рамках проекту зможуть пройти навчання під час різних тренінгових курсів близько 300 осіб – професійні та громадські журналісти, блогери, лідери громадських організацій і рухів, а також студенти.
Тренінги проводитимуться в Києві, Харкові, Донецьку, Одесі, Львові та Вінниці. Перший базовий курс відбудеться в червні в Донецьку, Львові та Києві, в липні – в Одесі, Харкові й Вінниці. В рамках проекту заплановані лекції відомих зарубіжних практиків у сфері медіа, а також неформальні зустрічі журналістів.
Менеджер програм нових медіа МГО "Інтерньюз-Україна" Віталій Мороз оприлюднив дані досліджень про потреби українських медіа в нових технологіях, проведених у Києві та п'яти регіонах.
Згідно з дослідженням, понад 80% з 111 обстежених ЗМІ мають свої інтернет-сайти, але не більше ніж 30% з них повноцінні й сучасні. Регіональні ЗМІ більшою мірою не акцентують уваги на інтернет-аудиторії, а їхні сайти часто є візитками для рекламодавців.
Перші серйозні проекти з інструментами нових медіа стартували два роки тому на базі провідних національних онлайн-ресурсів, і наразі інтерес до таких інструментів зростає. До них належать використання програмної платформи Веб 2.0, яка дає змогу створювати блоги, соціальні мережі з широкими можливостями обміну інформацією, а також мультимедіа, RSS-формат, підкасти (добірка звукових файлів, що поширюються в Інтернеті завдяки реєстрації на потік).
Згідно з дослідженням, найбільш затребувані інструменти нових медіа серед інтернет-видань, і їхня аудиторія в деяких випадках перевищує аудиторію регіональних телеканалів.