Політика

Профільний комітет Ради рекомендував прийняти законопроект щодо вдосконалення діяльності ДБР у 2-му читанні

Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти зміни до закону України "Про Державне бюро розслідувань" щодо вдосконалення діяльності Державного бюро розслідувань" у другому читанні і в цілому.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", в середу на засіданні комітету після обговорення законопроекту №2116 про внесення змін до закону про ДБР члени комітету ухвалили рішення рекомендувати парламенту прийняти законопроект із урахуванням пропозицій і правок.

Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський пропонує процедуру призначення директора Державного бюро розслідувань президентом за поданням конкурсної комісії без подання прем'єр-міністра України, і посилити повноваження директора ДБР. "Директор ДБР призначається на посаду президентом України за поданням комісії з проведення конкурсу на зайняття посади директора ДБР", - йдеться в законопроекті про внесення змін до закону про ДБР, зареєстрованому в парламенті 10 вересня.

У чинному законі директор ДБР призначається на посаду президентом за поданням прем'єра України відповідно до подання конкурсної комісії. Крім того, забезпечення роботи конкурсної комісії тепер буде організовувати центральний апарат ДБР, а не секретаріат Кабінету міністрів України.

Президент пропонує, щоб директор ДБР сам призначав і звільняв свого першого заступника і заступників, визначав їх обов'язки, вирішував питання про застосування відповідно до рішення дисциплінарної комісії ДБР дисциплінарних стягнень до працівників бюро, затверджував організаційну структуру бюро вже без узгодження з Кабінетом міністрів.

Директор ДБР зможе мати не більше трьох заступників. У разі відсутності директора його повноваження здійснює перший заступник директора бюро, а в разі його відсутності - один із заступників директора згідно з розподілом обов'язків.

Директори територіальних управлінь (а не органів, як зараз вони називаються в законі) ДБР і їх заступники, керівники підрозділів центрального апарату та їх заступники призначаються і звільняються директором ДБР не за поданням конкурсної комісії, яка вибирається директором бюро, а конкурсних комісій, які проводять конкурси на посади працівників ДБР. Положення про ці конкурсні комісії і порядок проведення відкритих конкурсів затверджує директор ДБР. Працівники апарату ДБР призначаються директором бюро на термін його повноважень і можуть бути звільнені ним достроково з ініціативи директора ДБР або керівника апарату директора.

У ст.1 закону запропоновано прописати, що ДБР є "державним правоохоронним органом", на який покладаються завдання щодо попередження, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції. Наразі передбачено, що ДБР є "центральним органом виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність".

Також виключається п.4 ст.4, в якому зараз прописано, що незалежність ДБР від незаконного втручання в його діяльність гарантується, зокрема, "колегіальним прийняттям найбільш важливих рішень керівництвом Державного бюро розслідувань".

Положення про Раду громадського контролю при ДБР і порядок його формування затверджується відтепер президентом України, а не Кабінетом міністрів України.

 

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ