Медицина

Аптечні мережі створенням ВТМ і маркетингом стимулюють зростання цін на ліки - звернення до Зеленського

Великі аптечні мережі зловживають створенням власних торговельних марок (ВТМ) та маркетинговими інструментами, стимулюючи зростання цін на лікарські засоби, вважають у громадській організації "Всеукраїнська фармацевтична палата" (ВФП).

"Застосування аптечними мережами банальних торговельних моделей, створення власних торговельних марок (ВТМ) створили в цих аптечних мережах дискримінаційні умови для переважної більшості лікарських засобів, виробники і постачальники яких не хочуть брати участь у цих формах продажу ліків. Для "оптимізації", а фактично - для ухилення від податків, власники аптечних мереж переоформлюють їх у ФОП, користуючись їхнім особливим статусом в оподаткуванні своєї діяльності, створюють віртуальні фантоми, які нічого спільного з реальними ФОП не мають", - зазначено в зверненні ВФП до президента Володимира Зеленського, текстом якого володіє агентство "Інтерфакс-Україна".

У ВФП також вважають, що аптечні мережі доводять до банкрутства малі аптечні комунальні та сільські установи, "застосовуючи демпінгові інструменти знищення конкурентів, вимивають кошти жителів цих регіонів і кошти місцевих бюджетів".

Крім того, у ВФП відзначили недостатній рівень кваліфікації і фармацевтичної підготовки співробітників великих аптечних мереж і наголошують на необхідності передбачити обов'язкову реєстрацію фармпрацівників у професійних реєстрах, зокрема в наявному на сьогодні Єдиному реєстрі фармпрацівників України, а також обмежити кількість аптечних установ в одній мережі залежно від рівня її акредитації.

Крім того, у ВФП просять Зеленського підтримати законопроект "Про фармацевтичне самоврядування" та розробку законопроекту про фармацевтичну діяльність.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ