Медицина

МОЗ України розробило порядок функціонування системи eHealth

Міністерство охорони здоров'я України розробило та винесло на громадське обговорення проект порядку, що визначає механізм функціонування електронної системи охорони здоров'я eHealth. Відповідний проект постанови Кабінету Міністрів оприлюднено на сайті МОЗ.

Згідно з документом, функціонування система забезпечує Національна служба здоров'я України (НСЗУ), яка також є розпорядником і власником усіх реєстрів у системі, за винятком реєстрів медичних фахівців та суб'єкти господарської діяльності у сфері охорони здоров'я - їхнім розпорядником є МОЗ.

Адміністратором центральної бази даних (ЦБД), в якій розміщені реєстри і яка забезпечує можливість створювати, переглядати і обмінюватися інформацією, є ДП "Електронне здоров'я".

Головними завданнями системи електронної охорони здоров'я документ визначає забезпечення пацієнтам можливості використання електронних сервісів для реалізації свого права за програмою державних гарантій медобслуговування населення, а також впровадження в Україні електронного документообігу в сфері в сфері охорони здоров'я.

Серед функціональних можливостей, які має забезпечувати система - реєстрація користувачів у ЦБД, можливість створювати, вносити, переглядати рецепти, напрямки, медичні записи та інші документи через електронні кабінети.

До функцій системи також належить захист інформації від несанкціонованого доступу, збереження, автоматичне резервування і відновлення даних, які передавалися до ЦБД, облік операцій з інформацією і документами в ній, а також змін, які відбуваються в системі і стосуються її безпеки.

Система має бути сумісна з деякими іншими інформаційними ресурсами, зокрема з єдиним державними демографічним реєстром, ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а також реєстром актів цивільного стану громадян.

У документі наводиться перелік реєстрів, які містяться в центральній базі даних - реєстр декларацій пацієнтів про вибір лікарів, реєстр суб'єктів господарювання у сфері охорони здоров'я, договору, підписаний між ними і НСЗУ. У ЦБДЕ міститься також реєстри медичних фахівців і медпрацівники, реєстр договорів про реімбурсації лікарських засобів, підписаному з НСЗУ. У проекті порядку позначений перелік відомостей, які вносяться в кожен з реєстрів.

У документі також прописані функції адміністратора ЦБД, технічні вимоги до медичної інформаційної системи, порядок її підключення до бази, призупинення доступу або відключення її від ЦБД.

Як повідомлялося, для забезпечення ефективного функціонування та розвитку інформаційних і телекомунікаційних електронних систем у сфері охорони здоров'я було створено ДП "Електронне здоров'я". Його основними завданнями є технічне забезпечення створення, впровадження, експлуатації програмно-інформаційних систем, ведення реєстрів, розробка систем управління електронними базами, а також створення необхідної для цього нормативно-правової бази.

Переможцем конкурсу на посаду генерального директора ДП "Електронне здоров'я", що займатиметься адмініструванням і впровадженням системи eHealth, став Денис Мацуй.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ