Події

Китай закрив термінал третього в світі за вантажообігом порту, що створює ризики для світової торгівлі

Китай закрив один із терміналів порту Нінбо-Чжоушань, що є третім у світі за вантажообігом, після виявлення випадку зараження співробітника COVID-19, і експерти попереджають, що це ставить під загрозу і без того крихкі ланцюги постачань, а також глобальну торгівлю загалом.

Операції терміналу Мейшань були призупинені 12 серпня аж до "подальших розпоряджень", повідомило агентство Bloomberg.

Згідно з даними консалтингової компанії GardaWorld, через Мейшань проходить майже 25% усіх вантажів порту Нінбо-Чжоушань. Експерти компанії попереджають, що "призупинення роботи терміналу може мати серйозні негативні наслідки для обсягів обробки й транспортування вантажів".

Це вже другий за останні декілька місяців випадок часткового призупинення роботи китайського порту через коронавірус. Наприкінці травня порт Яньтянь у Шеньчжені був закритий майже на місяць, що призвело до накопичення запасів товарів у виробників, а також зростання вартості фрахту до рекордних рівнів.

Зупинка роботи терміналу Мейшань на тривалий час може виявитися особливо болючою для світової економіки, оскільки обсяги морських вантажоперевезень традиційно збільшуються ближче до кінця року, коли бізнес починає готуватися до періоду різдвяних свят.

Представник порту Лос-Анджелеса вже повідомив, що порт готується до чергового скорочення вантажообігу. У червні цього року він зіткнувся з цим через закриття порту Яньтянь.

За словами головного виконавчого директора логістичної компанії Mercury Resources Антона Познера, багато компаній, які фрахтують судна, почали включати в страхові контракти ризики, пов'язані з COVID-19.

Ситуація з терміналом Мейшань викликає побоювання, що багато портів у всьому світі незабаром зіткнуться з такою самою потужною хвилею коронавірусних обмежень, як і минулого року, коли потоки всіляких товарів - від швидкопсувних продуктів до електроніки - опинилися фактично паралізованими.

Керівництво порту Нінбо-Чжоушань повідомило в четвер, що всі інші його термінали працюють у нормальному режимі, і воно активно взаємодіє з судноплавними компаніями, перенаправляючи їх до інших терміналів.

Індекс вартості фрахту Baltic Dry, що відслідковує ціни на морські перевезення насипних і навалювальних вантажів у всьому світі, піднявся за останній місяць на 10% на тлі швидкого поширення штаму "дельта".

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ