Події

ВР скерувала до КС законопроект щодо внесення змін до Конституції про порядок призначення та звільнення директорів НАБУ та ДБР

Верховна Рада скерувала до Конституційного Суду законопроект (№5133) про внесення змін до Конституції України, що стосується порядку призначення та звільнення директорів Національного антикорупційного бюро (НАБУ) і Державного бюро розслідувань (ДБР) для отримання висновку щодо відповідності законопроекту вимогам ст. 157 і 158 Основного закону.

За постанову №5133-б про включення законопроекту до порядку денного і скерування до КС проголосували 267 народних депутатів.

Законопроект пропонує внести зміни до ст.85 і ст.106, згідно з якими парламент дає згоду президенту призначати за результатами конкурсного відбору та звільняти директорів НАБУ і ДБР.

Згідно з пояснювальною запискою, внесення цих змін до Конституції сприятиме оптимізації та збалансованості повноважень глави держави і парламенту у сфері призначення та звільнення директорів НАБУ й ДБР, а також забезпечить максимальну незалежність та ефективність функціонування очолюваних ними органів.

За словами представника президента в Конституційному Суді Федора Веніславського (фракція "Слуга народу"), пропоновані зміни до Конституції "забезпечать максимальну незалежність цих антикорупційних органів".

Народний депутат зазначив, що згідно з рішенням Конституційного Суду президент не має конституційних повноважень призначати керівника НАБУ, і нагадав, що відповідний законопроект зареєстрований у Верховній Раді, однак він не має жодного стосунку до законопроекту №5133.

Водночас народний депутат із фракції "Батьківщина" Сергій Власенко вважає, що внесення цих змін до Конституції дасть змогу президенту впливати на призначення керівників НАБУ і ДБР.

"Цей законопроект не має нічого спільного з боротьбою з корупцією. Це законопроект про контроль над правоохоронною системою. Цей законопроект про можливість президента неконституційним, незаконним, нелегітимним способом впливати на призначення керівників НАБУ та ДБР", - сказав Власенко з трибуни Верховної Ради.

Згідно з Основним законом, законопроект про внесення змін до Конституції Верховна Рада розглядає за наявності висновку Конституційного Суду щодо відповідності законопроекту вимогам ст.157 і 158 Конституції.

Згідно зі ст.157 Конституція України не може бути змінена, якщо зміни передбачають скасування чи обмеження прав і свобод людини та громадянина або якщо вони спрямовані на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної цілісності України. Відповідно до цієї самої статті Конституція не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Як зазначається в ст.158 Основного закону, законопроект про внесення змін до Конституції, який розглядала Верховна Рада, і закон не був ухвалений, може бути поданий до парламенту не раніше, ніж через рік із дня ухвалення рішення щодо цього законопроекту. Згідно з цією статтею, Верховна Рада протягом терміну своїх повноважень не може двічі змінювати одні й ті самі положення Конституції.

Конституція України передбачає, що законопроект про внесення змін до Основного закону, попередньо схвалений більшістю від конституційного складу Верховної Ради, вважається ухваленим, якщо на наступній черговій сесії ВР за нього проголосували щонайменше дві третини від конституційного складу Верховної Ради (300 голосів - ІФ).

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ