Події

До Секретаріату мовного омбудсмена з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян

407 скарг і звернень громадян надійшло до Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови (мовного омбудсмена) з 16 січня до 1 лютого поточного року, більшість із них стосувалися відсутності україномовних версій різних українських інтернет-ресурсів.

"Станом на 11:00 1 лютого на адресу Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян", - йдеться у повідомленні прес-служби омбудсмена.

Зазначається, що найбільша кількість скарг продовжує надходити з Києва та Київської області (загалом з 16 січня - 210). Із Львівської області - 28, Одеської - 22, Харківської - 15, Вінницької - 7, Дніпропетровської - 6, Запорізької - 5, Полтавської - 5, Луганської - 4. Також до Секретаріату надійшли звернення з Донецької, Сумської, Миколаївської, Волинської, Рівненської, Чернівецької, Кіровоградської, Тернопільської та Закарпатської областей (по 1-2 звернення).

У відомстві заявляють, що більшість скарг і звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань і сайтів інтернет-магазинів (244), про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 85 громадян.

Щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою надійшла також 41 скарга, щодо порушення мовного законодавства в галузі освіти надійшло вісім скарг, щодо порушення мовного законодавства посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування - сім.

На телефонну лінію Секретаріату для надання додаткової інформації та консультацій звернулися приблизно 100 осіб.

Як повідомлялося, 16 січня набула чинності ст. 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", яка закріпила остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Згідно з документом, всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів українською мовою. Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кафе, банків, АЗС, аптек тощо.

Документ передбачає, що виробників і продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою. При цьому лише на прохання клієнта постачальник послуг або продавець можуть здійснити обслуговування іншою мовою.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ