Події

Обвинуваченого у заволодінні коштами "Повітряного експреса" поміщено під домашній арешт через дії держобвинувачення та обвинуваченого - САП

Одного з обвинувачених у заволодінні коштами ДП "Нацпроект "Повітряний експрес" звільнено з-під варти і поміщено під домашній арешт у зв'язку з тим, що представник державного обвинувачення не доклав зусиль для зменшення або усунення ризику шляхом виклику у судове засідання свідків та протягом більше ніж одного року обвинувачений повторно не імітує психічний розлад з метою перешкоджання кримінальному провадженню.

Як повідомляється на сторінці Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП) у Facebook у середу, цей обвинувачений перебував під вартою з вересня 2016 року. Запобіжний захід з тримання під вартою на цілодобовий домашній арешт йому змінено згідно з постановою Вищого антикорупційного суду (ВАКС) від 17 березня 2020 року.

Водночас, за даними САП, з мотивами суду щодо утримання обвинуваченого під вартою погодилася після неодноразового перегляду і Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду.

Кримінальне провадження з обвинувачення колишнього керівника ДП "Нацпроект "Повітряний експрес" і власника приватного підприємства в заволодінні та розтраті 127 млн грн, отриманих державою за кредитним договором від Експортно-імпортного банку Китаю для будівництва залізничного пасажирського сполучення між Міжнародним аеропортом "Бориспіль" і містом Києвом, перебуває на розгляді ВАКС. Нині триває судовий розгляд у встановленому постановою суду порядку дослідження доказів.

Як повідомлялося, в Україні тривалий час існував нереалізований національний проект "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль", будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону". Для його реалізації в 2011 році під держгарантії було укладено кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн. Генеральним підрядником для виконання робіт із будівництва "під ключ" було визначено CCEC.

У 2014 році тодішній міністр інфраструктури Максим Бурбак заявив в інтерв'ю "Фокусу", що Україна вже виплачує кредит за національним проектом "Повітряний експрес", при цьому не відомо, куди зникло близько $50 млн. Держінвестпроект тоді спростував цю заяву.

Водночас у грудні 2014 року в. о. заступника гендиректора аеропорту "Бориспіль" з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів у затребуваності початкового проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль", а у квітні того самого року на той час міністр інфраструктури Андрій Пивоварський назвав цей проект "економічно необґрунтованим". У червні 2015 року стало відомо про готовність України та Китаю обговорити можливість переспрямування кредитних коштів, передбачених для "Повітряного експреса", на інші проекти, а у березні 2016 року Мініфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту "Повітряний експрес".

30 листопада 2018 року "Укрзалізниця" запустила залізничний експрес до аеропорту "Бориспіль" із плаваючим графіком від 21 до 30 рейсів на добу. Для цього до наявної залізничної інфраструктури було добудовано близько 4 км неелектрифікованої колії, включно із залізничною естакадою завдовжки 272 м над трасою M03 Київ-Харків. Було побудовано дві пасажирські платформи. Для експлуатації на напрямку Центральний київський залізничний вокзал - аеропорт "Бориспіль" "Укрзалізниця" відремонтувала п'ять закуплених раніше для роботи на інших напрямах рейкових автобусів виробництва Pesa Bydgoszcz SA.

Одного з учасників схеми заволодіння коштами державного підприємства тримали під вартою з 2 вересня 2016 року. Після цього суд неодноразово подовжував йому запобіжний захід. Обвинувальний акт перебуває на розгляді суду з 11 квітня 2017 року.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ