Телереклама подорожчала на 30%, зовнішня - до 50%
Вартість телереклами виросла 30% у річному еквіваленті, вартість зовнішньої - на 40-50%, повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" гравці і учасники рекламного рику.
За словами провідного менеджера маркетингових комунікацій департаменту комерції та маркетингу МХП Сергія Кості, ціни на телерекламу в річному еквіваленті зросли на 35%, на зовнішню рекламу - на 30-40%. При цьому ціни на рекламу в інтернеті виросли не більше ніж на 35%.
"Ми йдемо від класичних інструментів. Будемо шукати альтернативні рішення для ефективного використання медіабюджету без втрати контакту зі споживачем", - наголосив він.
Водночас, за словами С.Кості, на підприємстві не відчувають змін рекламного ринку напередодні прийдешніх виборів, окрім стандартного скорочення рекламних слотів.
У свою чергу комерційний директор медіагрупи "1+1 медіа" Валерій Варениця зазначив, група наразі не оголосила ціни на рекламу на 2019 рік, хоча в минулі роки в цей час умови вже озвучувалися.
"Для себе ми допускаємо інфляцію 25-40%, залежно від рекламодавця. Що стосується ціни на рекламу, то підвищення очевидно. Аргументом для цього є нинішній попит - солд-аут слотів холдингу у нас вже п'ятий місяць близько 100%", - наголосив він.
Як повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" у прес-службі провайдера "Воля", очікування щодо інфляції ринку ТВ-реклами загалом вище індексу інфляції цього року, проте точної цифри не заявлено.
"За нашими даними, ціни на ТБ-рекламу цьогоріч зросли на 30% у середньому на ринку. Крім цього, на цінову політику майданчиків впливає співвідношення попиту-пропозиції. Наприклад, традиційно в період з вересня і до кінця року попит перевищує пропозицію, що також значно впливає на вартість", - заявив в.о. генерального директора AB InBev Efes в Україні Денис Хренов.
Окрім зростання цін на телерекламу він також відзначає стійку тенденцію зростання вартості зовнішньої реклами - на 45-50% поточного року, переважно за рахунок скорочення рекламної площі в містах після затвердження міськими радами концепції розвитку зовнішньої реклами.
В інтернет-рекламі, за даними AB InBev Efes, інфляція в середньому досягає 50% для відео форматів і 25% - для інших форматів.
"На сьогодні вагому частку рекламних площ заповнює контент, створений у результаті передвиборних кампаній. Але, на нашу думку, значного впливу на рекламний ринок бізнес-організацій ці обставини наразі не чинять", - наголошує Д.Хренов.
Він також зазначив, що з початку наступного року ситуація може дещо змінитися, але наразі складно однозначно спрогнозувати, наскільки критично вона відобразиться на можливості для комерційних рекламодавців.
За словами Д.Хренова, на ринку ТБ-реклами існує проблема, що може значно вплинути на нього під час передвиборної кампанії.
"При скороченні рекламної квоти на ТБ з 12 до 9 хвилин на годину прибрали пункт, що зобов'язував на період передвиборних кампаній додавати до них три додаткові хвилини для забезпечення рівних прав учасникам виборчого процесу. І наразі незрозуміло, якою постановою ці додаткові хвилини повернуть", - наголосив він.
На думку керівника компанії, якщо цього не відбудеться, рекламні можливості комерційних рекламодавців на ТБ значно постраждають.
Як повідомлялося, ринок медійної інтернет-реклами в Україні за січень-червень 2018 року становив 1,094 млрд грн, що на 32% перевищує показник за аналогічний період 2017 року, частка прямого продажу на ринку медійної інтернет-реклами за цей період становила 56,13% .