ІнАУ вважає проникнення Facebook в Україні недостатнім для впливу на політичну ситуацію в країні
Голова правління Інтернет асоціації України (ІнАУ) Олександр Федієнко вважає загрозу впливу на громадську думку шляхом таргетування контенту в соціальних мережах не настільки критичною для українського політикуму, оскільки відсоток проникнення соцмереж серед сталого електорату в нашій країні все ще дуже низький.
"Так, в якомусь відсотковому співвідношенні, спираючись на таргентовані види подачі інформації, людина може змінити свою думку. Але у нас не настільки велике проникнення користувачів Facebook, щоб це суттєво вплинуло на загальні настрої в країні", - зазначив він. Швидше за все, ці платформи будуть використовувати як інформаційну підтримку і посилення вже медійним ТБ платформам.
За словами О.Федієнка, активний електорат нашої країни в принципі дуже слабко представлений в соцмережах, оскільки в Україні на вибори переважно ходять голосувати люди віком 50+ років, низький відсоток яких користується Інтернетом, а в соціальних мережах їх ще менше. За даними ІнАУ, вікова група 55-64 років представлена в мережі Інтернет приблизно до 35%.
"При цьому найбільш інтернет-активний електорат віком 20+ років практично не ходить на вибори. А ось невелика група людей віком 30+ якраз може стати цільовою аудиторією для таких махінацій, але їх занадто мало для організації істотного впливу", - заявив глава ІнАУ, зазначивши, що користувачів 15-29 років у мережі Інтернет практично 93%.
Він також підкреслив, що будь-який додатковий інструмент для інформування суспільства – неважливо, за допомогою яких методів його отримано, - буде (в рамках певних відсотків) впливати на ухвалення рішення користувачем, але чи буде цей відсоток вирішальним, сказати складно.
"Однак я не можу сказати, що в Україні на виборах активно використовувалися б соціальні мережі. Цей рік, напевно, буде одним з перших, коли соціальні мережі, зокрема, Facebook, будуть активно використовуватися для політагітації", - заявив О.Федієнко.
Він зазначив, що не бачить в спілкуванні політиків і великих управлінців в соцмережах будь-якої загрози інформаційній безпеці України.
"Я сприймаю Facebook як великий блокчейн: коли в ньому йде якийсь інформаційний посил - про нього так чи інакше дізнаються всі. Мало того, я вважаю правильним, коли політики спеціально пишуть в Facebook про те, чим вони займаються. Що більше наше суспільство буде інформованим, то краще для всіх нас", - підкреслив глава ІнАУ.
Як повідомлялося, глава Facebook Марк Цукерберг в наступні 24 години має намір виступити щодо скандалу навколо британської компанії Cambridge Analytica, яка отримала персональні дані понад 50 млн користувачів Facebook, повідомило в середу видання Axios із посиланням на джерело, близьке до М.Цукерберга.
Компанію Cambridge Analytica звинувачують у незаконному використанні користувацьких даних близько 50 млн акаунтів у Facebook для потреб передвиборної кампанії нинішнього президента США Дональда Трампа.
Раніше в середу рада директорів компанії тимчасово відсторонила від посади гендиректора компанії Александера Нікса, який повідомив журналісту під прикриттям про деталі співпраці зі штабом Д.Трампа.
Влада США, Євросоюзу та британський парламент зажадали від Facebook пояснень у зв'язку з доступом Cambridge Analytica до персональних даних користувачів. Британські парламентарі та американські конгресмени запросили М.Цукерберга взяти участь у слуханнях особисто.
У США штати Нью-Йорк і Массачусетс відкрито зажадали у Facebook інформації про Cambridge Analytica, а Федеральна торгова комісія, за даними інформованих джерел, розпочала розслідування з огляду на можливі порушення.
Один із авторів месенджера WhatsApp Браян Ектон у Twitter закликав усіх користувачів видалити Facebook, відповідний хештег deletefacebook вийшов у тренди. Facebook придбала WhatsApp у 2014 році.