Події

У законопроекті про медреформу слід прибрати антиконституційні норми

У законопроекті №6327 про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів, що має надати старт рефомуванню системи охорони здоров'я, при підготовці до другого читання необхідно усунути антиконституційні норми, вважає член парламентського комітету з охорони здоров'я Олексій Кириченко.

"Законопроект не може бути підтриманий у другому читанні в наявному вигляді. У змінах ми намагатимемося прибрати і довести антиконституційність деяких його положень", - сказав він, наголосивши, що передусім йдеться про співоплату медичних послуг.

При цьому депутат зазначив, що профільний комітет вважає правильними і своєчасними всі інші положення законопроекту, зокрема, про введення спеціального держоргану, що має відповідати за фінансування, черговість зміни на первинному, вторинному і третинному рівні медичної допомоги.

"Якщо будуть враховані наші поправки, ми готові обговорювати компромісний варіант", - сказав він.

О.Кириченко підтримав рішення про передання законопроекту №6327 для підготовки до другого читання профільному комітету Верховної Ради.

"Я вважаю абсолютно правильним рішенням передати цей законопроект до комітету з охорони здоров'я. Ми маємо досвід законопроекту № 2309 про автономізацію клінік, який тривалий час проходив комітет із охорони здоров'я і, врешті-решт, були враховані зауваження і поправки багатьох народних депутатів", - сказав він.

Крім того О.Кириченко нагадав, що з 1 липня має запрацювати пілотний проект щодо зміни системи фінансування чотирьох клінік, що входять до системи Національної академії медичних наук України (НАМНУ), який має продемонструвати ефективність автономізації медустанов.

"Ми зараз перебуваємо в перехідному положенні. З 1 липня має запрацювати пілотний проект, в якому братимуть участь чотири інститути НАМНУ, що зможуть отримувати гроші з бюджету за надані ними послуги. Для нас це можливість подивитися, як це працює, проаналізувати і, можливо, внести певні корективи в методику розрахунку вартості медпослуги", - сказав він.

"Я вважаю, що це правильний шлях, це експеримент, не прив'язаний до якогось територіального принципу, а прив'язаний до бажання інститутів працювати і бачити перспективу роботи в цій системі", - наголосив депутат.

Як повідомлялося, НАМНУ з 1 липня запустить пілотний проект із автономізації і співфінансування медпослуг у чотирьох його складових структурах - Інституті кардіології ім. академіка Стражеско, Інституті серцево-судинної хірургії ім. М.Амосова, інституті хірургії і трансплантології ім. Шалімова і в інституті нейрохірургії ім. Акад. Ромоданова. На реалізацію пілотного проекту з держбюджету виділено 200 млн грн.

Верховна Рада 6 квітня ухвалила в цілому закон №2309-д про вдосконалення законодавства в питаннях діяльності закладів охорони здоров'я, що передбачає, зокрема, надання автономій клінікам.

Верховна Рада в четвер 227 голосами прийняла за основу законопроект №6327 про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів, але відмовилася прийняти за основу законопроект №6329 про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо фінансування сфери охорони здоров'я. Обидва законопроекти є частиною медичної реформи.

Реклама
Реклама

ОСТАННЄ