АМКУ відмовив "Черкаському автобусу" у задоволенні скарги щодо закупівлі шкільних автобусів
Колегія Антимонопольного комітету України (АМКУ) сьогодні відмовила ПАТ "Черкаський автобус" у задоволенні скарги щодо порушення департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації порядку проведення процедури закупівлі 25 шкільних автобусів, повідомила державний уповноважений АМКУ Агія Загребельська на своїй сторінці в Facebook.
Як нагадала Агія Загребельська, скаржник посилався на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі, та просив серед іншого визнати пропозиції учасників конкурсних торгів ТОВ "Інтер Авто-Трейдінг" та ТОВ "Радіал – Україна" (Київ) такими, що не відповідають вимогам законодавства.
Невідповідність, на думку скаржника, полягала у тому, що зазначені учасники запропонували до закупівлі товар, виготовлений на базі автобусу "ПАЗ" виробництва ОАО "Павловский автобус" Російської Федерації, з часткою української складової в повній вартості не більше 5%. Крім того, скаржник повідомив, що є цілком реальні підозри, що автобус не відповідає ДСТУ.
Замовник в пояснення зазначив, що ним була акцептована пропозиція, що відповідає встановленим в документації конкурсних торгів (ДКТ) вимогам та є найбільш економічно вигідною, а пропозиція скаржника в свою чергу на 11 млн. перевищує очікувану вартість закупівлі. Також замовник повідомив, що зазначений скаржником російський завод відсутній в переліку юридичних та фізичних осіб, до яких застосовуються обмежувальній заходи, та запропонований товар пройшов в Україні відповідну сертифікацію.
"За результатом розгляду скарги колегія АМКУ відмовила ПАТ "Черкаський автобус" у задоволенні скарги, оскільки пропозиція переможця відповідає вимогам ДКТ (вказані скаржником невідповідності не підтвердились), а зазначеного заводу-виробника дійсно не має в переліку "санкційних" суб’єктів. Щодо відсутності, за інформацією скаржника, у складі пропозиції переможця сертифікату відповідності на автобуси, то документацією вимагалось або сертифікат, або гарантійний лист про його надання разом з поставкою. Гарантійний лист переможцем було надано", - зазначає державний уповноважений АМКУ.
Нанадаємо, тендер спочатку на закупівлю 25 шкільних автобусів на суму до 42 млн грн був оголошений Дніпропетровської ОДА 13 квітня, проте потім, згідно з внесеними змінами до документації, кількість закуповуваних автобусів збільшилася до 32 од.
Замовник в рамках тендеру 31 травня акцептував пропозицію ТОВ "Радіал-Україна" на суму 41,92 млн грн (з ПДВ). У тендері також брали участь київські ТОВ "Авто-Регіон" і "Інтер Авто-Трейдинг", які запропонували автобуси відповідно за 55,04 млн грн і 43,2 млн грн.
Ще один учасник - ПАТ "Черкаський автобус" (єдиний серед учасників виробник автобусів) запропонував автобуси за 53,76 млн грн.
У своїй скарзі до АМКУ "Черкаський автобус" просить також визнати "Радіал-Україна" і "Інтер Авто-Трейдинг" такими, що не відповідають вимогам закону про держзакупівлі.
ТОВ "Радіал-Україна" зареєстровано в Києві за тією ж адресою, що і основний офіс групи компаній "АІС", що пропонує на тендері автобуси "Мрія" на базі російських ПАЗ.
"Черкаський автобус" випускає автобуси малого класу (зокрема в модифікації "шкільний") на агрегатах японської Isuzu.
Завод був виведений зі складу корпорації "Богдан" в 2011 році його новим власником став закритий пайовий венчурний інвестфонд "Зета" під управлінням КУА "Ізі Лайф" (Easy Life, Київ).
Як повідомлялося, в поточному році на закупівлю шкільних автобусів із держбюджету виділено 600 млн грн (за рахунок залишків освітньої субвенції), а їх закупівля здійснюється на умовах співфінансування з місцевими бюджетами (8 червня уряд змінив це співвідношення до 70% на 30% замість 50% на 50%).