Події

МЕРТ запропонує уряду змінити механізм виконання державних цільових програм

Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) запропонує Кабінету Міністрів змінити механізм розробки, виконання і фінансування державних цільових програм через їх неефективність, повідомила перший заступник міністра Юлія Ковалів.

"Механізм розробки і виконання державних цільових програм (ДЦП) необхідно кардинально міняти. ДЦП повинні не лише де-юре, але і де-факто стати інструментом вирішення комплексних проблем", - написала вона у своєму Facebook в понеділок.

За словами Ю.Ковалів, МЕРТ дійшов висновку, що механізм ДЦП сьогодні не працює: частіше ДЦП - це формальний документ з декларацією що-небудь зробити, який використовується для збільшення об'єму фінансування у підготовці держбюджету, але при цьому не визначаються пріоритети серед програм і не оцінюється їх ефективність.

Ю.Ковалів наголосила, що за задумом, ДЦП більш ніж на 70% повинні фінансуватися з недержавних джерел, проте в реальності 61% фінансування надходить з державного або місцевого бюджету. МЕРТ проаналізував стан виконання в 2015 році 38 ДЦП. На їх фінансування з держбюджету планувалося витратити 44,3 млрд грн, але фактично було витрачено 29,8 млрд грн З небюджетних джерел планувалося профінансувати 145 млрд грн, але фактично було профінансовано 20,5 млрд грн. Фактичне фінансування з усіх джерел становило тільки 26,2% плану. На її думку, це означає, що державні замовники не можуть, або не хочуть шукати інші джерела фінансування для своїх ДЦП.

"Ми не вирішуємо проблеми, а витрачаємо бюджетні кошти на неузгоджені між собою програми, які не мають чітких KPIs (ключові показники ефективності - ІФ)", - заявила вона.

У зв'язку з цим МЕРТ запропонує Кабміну: достроково припинити виконання семи ДЦП; зобов'язати замовників чинних і майбутніх програм розробляти методики оцінки їх ефективності; виключити з програм фінансування завдань, які дублюють функції органів влади; зобов'язати замовників програм надати інформацію про реальні можливості позабюджетного фінансування, яке вони можуть залучити.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ