Події

Авіакомпанії планують відмовитися від других пілотів

Консорціум із 35 авіабудівних компаній, включаючи Airbus, Boeing і BAE, за фінансової підтримки Єврокомісії посилено працює над проектом автоматизованої технології, яка дасть змогу скоротити кількість пілотів екіпажів пасажирських і вантажних літаків із двох до одного, пише The Times.

Авіаперевізники раді цьому проекту, що дістав назву ACROSS, оскільки розраховують також на скорочення витрат. Як передає BBC, цю абревіатуру в перекладі можна розшифрувати як "Вдосконалена пілотська кабіна для зменшення стресу і робочого навантаження".

Творці технології сподіваються зменшити собівартість перельотів і кількість помилок, викликаних "людським фактором".

За даними The Times, мова фактично йде про новий, значно досконаліший автопілот, який візьме на себе управління лайнером під час поганої погоди, у разі аварійних ситуацій, а також у перевантаженому повітряному просторі.

Згідно зі статистикою, значній кількості небезпечних інцидентів під час польотів запобігають саме пілоти, а не автоматика, зазначає Times.

Однак, проблеми, що виникають через дії членів команди, у 2010 році в 60% випадків були факторами, що призводять до аварії літака, йдеться на сайті проекту ACROSS.

Представники профспілки пілотів цивільної авіації вважають, що всі розробки консорціуму розпочато з однією метою - спробувати в майбутньому, незважаючи на активну громадську протидію, створити повністю безпілотний комерційний лайнер.

Британська асоціація пілотів цивільної авіації (BALPA) попереджає у зв'язку з цим, що із впровадженням все більшої автоматизації в керуванні польотом істотно зросте ризик комп'ютерних помилок і хакерських атак.

"Пілоти схвалюють появу технологій, розроблених для того, щоб зробити польоти безпечнішими. Однак ми побоюємося, що проект ACROSS може призвести до занадто великої залежності від автоматики", - заявив експерт BALPA Стівен Ланделлс.

За даними Times, робота над проектом Across завершиться протягом найближчого півроку.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ