Держреєстрація нерухомості через "Укрпошту" наразі неможлива - голова Укрдержреєстру
Відділення поштового зв'язку "Укрпошти" ще не готові реєструвати нерухомість через імовірність виникнення випадків шахрайства та подачі до відділень підроблених паперів, повідомив голова Державної реєстраційної служби України (Укрдержреєстр) Дмитро Ворона в ефірі програми "Соціальний статус - Ваші права і пільги" на телеканалі Tonis.
"На жаль, ми поки що не активували цієї послуги у поштових відділеннях. Нині на пошті можна замовити лише витяги з існуючого Державного реєстру прав на нерухоме майно. На цьому етапі ми опрацьовуємо схему співробітництва, щоб уникнути втрат документів або випадків шахрайства", - сказав він.
Д.Ворона також повідомив, що можливість держреєстрації нерухомості через відділення "Укрпошти" стане одним з останніх кроків у створенні єдиної системи державної реєстрації. "У цій сфері ми працюватимемо з "Укрпоштою", я більш ніж упевнений. Але це буде остання, найдальша наша перспектива", - сказав він.
При цьому Д.Ворона нагадав, що через поштові відділення з 1 листопада 2013 громадяни можуть отримати найпоширеніші види адміністративних послуг.
"Серед них - практично всі послуги з реєстрації та ліквідації бізнесу, а також надання витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців", - уточнив він.
Д.Ворона також повідомив, що єдина система державної реєстрації, яка працює в Україні з 1 січня 2013 року, постійно розвивається й удосконалюється. За час існування вона дозволила Укрдержреєстру прискорити процес обробки запитів громадян ушестеро.
Як повідомлялося, "Укрпошта" у рамках забезпечення доступу громадян до адмінпослуг із 1 листопада розпочала надання десяти послуг держреєстрації в 13,263 тис. відділеннях поштового зв'язку в Україні.
За даними Укрдержреєстру, послугами "Укрпошти" із звернення до Укрдержреєстру у рамках початку співпраці відомств з 1 по 8 листопада скористалися понад 154 заявники.
До переліку надаваних із 1 листопада відділеннями "Укрпошти" послуг внесено такі послуги держреєстрації, як проставлення апостилю на офіційних документах.
Крім того, доступні послуги з держреєстрації: фізособи, яка має намір стати підприємцем; змін до відомостей про фізичну особу-підприємця (ФОП), які містяться в Єдиному держреєстрі; припинення підприємницької діяльності ФОП (за рішенням підприємця; в разі його смерті, оголошення померлим чи визнання безвісти зниклим; за судовим рішенням, що не пов'язане з банкрутством підприємця); юридичної особи; припинення юрособи в результаті її реорганізації (ліквідації, а також злиття, приєднання, поділу або перетворення); змін до установчих документів юрособи; змін до відомостей про юрособу, які містяться в Єдиному держреєстрі.
За допомогою відділень "Укрпошти" також передбачено надання послуг із видачі довідок з Єдиного держреєстру та витягів і довідок з Держреєстру речових прав на нерухоме майно.
"Укрпошта" та Укрдержреєстр 18 липня 2013 року підписали меморандум про співпрацю, метою якого є запуск спільного проекту щодо спрощення доступу громадян до адміністративних послуг.
Мінімальний базовий перелік адміністративних послуг на початковому етапі передбачатиме надання послуг держреєстрації юридичних осіб та фізосіб підприємців, проставлення апостилю на офіційних документах, держреєстрацію речових прав на нерухомість, а також держреєстрацію друкованих ЗМІ та інформагентств.
В Україні створено Державну реєстраційну службу (Укрдержреєстр), до якої з 1 січня 2013 року перейшла від Бюро технічної інвентаризації (БТІ) функція державної реєстрації прав на нерухомість, тоді як функція проведення техінвентаризації зберігається за БТІ.