Події

Збиток "Укрзалізниці" від пасажироперевезень за п'ять місяців становить майже 3 млрд грн

Державна адміністрація залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") в січні-травні 2013 року дістала майже 3 млрд грн збитку від перевезення пасажирів у далекому та приміському сполученнях.

Як повідомила прес-служба "Укрзалізниці", зокрема, збитки від перевезення пасажирів у далекому сполученні становлять 1,378 млрд грн, у приміському - 1,388 млрд грн, від пільгових перевезень - 179,9 млн грн.

"За п'ять місяців 2013 р. залізниці перевезли пільгових категорій громадян на суму 249,3 млн грн, а компенсації отримано 69,4 млн грн, або 28%", - наголошується в повідомленні.

Негативні фінансові результати "Укрзалізниця" покрила за рахунок власних доходів від перевезення вантажів. Водночас в адміністрації наголошують, що в умовах державної дотації ці кошти можна було б спрямувати на довгострокові капітальні вкладення.

"Водночас наші найближчі сусіди - ВАТ "РЗ" - отримало 20 млрд руб. (5 млрд грн) від держави у 2013 році на компенсацію збитків від пасажирських перевезень. До цього російські залізничники додатково отримали у 2012 році на субсидування пасажирських перевезень у далекому сполученні 10 млрд руб. (2,5 млрд грн)", - повідомляє "Укрзалізниця".

Крім того, за даними "Укрзалізниці", цього року на рахунок Федеральної пасажирської компанії (РФ) вже надійшло 13 млрд руб. на субсидування перевезень за регульованим тарифом і було ухвалено рішення прискорити індексацію тарифів на перевезення у плацкартних і загальних вагонах. У підсумку індексація становила 20%, що дало Федеральній пасажирській компанії додатково 5,1 млрд руб.

Крім цього, збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень за останні п'ять з половиною років, з 2008 по 2013 роки, становили 34,681 млрд грн, і ця сума рівнозначна закупівлі понад 140 нових сучасних швидкісних потягів.

"За умови державної дотації за перевезення за соціальними цінами, ці кошти можна було б спрямувати на довгострокові капітальні вкладення, насамперед у пасажирські перевезення", - наголошується в повідомленні.

Згідно з даними проспекту емісії єврооблігацій "Укрзалізниці", у 2011 році її парк пасажирських вагонів налічував 6,693 тис. одиниць, а у 2012 році - 6,382 тис. вагонів, що на 4,7% менше. Кількість спальних вагонів у 2012 році проти 2011 року скоротилася на 2% - до 298, купейних - на 6,5%, до 2,267 тис., плацкартних - на 4,1%, до 3,677 тис., вагонів із сидячими місцями - збільшилася на 6,8%, до 140.

У проспекті емісії єврооблігацій "Укрзалізниці" також повідомляється, що станом на 1 січня 2013 р. Донецька залізниця мала в парку 38 електропоїздів та 24 дизель-поїзди, Придніпровська - 54 електропоїзди і один рейковий автобус, Південна - 57 електропоїздів, 12 дизель-поїздів і вісім рейкових автобусів, Одеська - 26 електропоїздів та 16 дизель-поїздів, Південно-Західна - 61 електропоїзд, 14-дизель-поїздів і один рейковий автобус, Львівська - 36 електропоїздів та 41 дизель-поїзд.

"Укрзалізниця" наголошує на нагальній необхідності у підтримці на державному та регіональних рівнях забезпечення потреби пасажирів у перевезеннях, зокрема, дії компенсаторного механізму покриття збитків перевізника за надання послуг за рівнем цін, нижчим за собівартість, і фінансування оновлення пасажирського рухомого складу.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ