Події

Другий Ан-225 "Мрія" може бути готовий до експлуатації через два-три роки - гендиректор ДП "Антонов"

Генеральний конструктор - гендиректор держпідприємства "Антонов" Дмитро Ківа допускає, що другий транспортний літак Ан-225 "Мрія" буде готовий до експлуатації через два-три роки.

"Власними коштами будівництво "Мрії" ми не потягнемо, але зараз тривають переговори з замовниками, і є охочі її купити. Тож не виключено, що через два-три роки в небо злетить друга "Мрія", – сказав він в інтерв'ю виданню "Урядовий кур'єр".

Говорячи про проекти, над реалізацією яких працює підприємство, Д.Ківа повідомив, що на сьогодні тривають випробування модернізованого Ан-70.

"Серійно виробляється сім літаків "Ан", хоча це і не просто, оскільки нещодавно "Антонову" довелося погасити 2 млрд грн боргів "Авіанта", який приєднали до нашого підприємства з метою порятунку від банкрутства", – сказав він.

За словами Д.Ківи, також на стадії розробки перебуває бізнес-джет на базі Ан-148 і транспортний Ан-178.

Д.Ківа зазначив, що виробництво авіатехніки може бути прибутковим за умови одночасного складання щонайменше 20 літаків, і для досягнення цього показника "Антонову" необхідно вкласти близько $300 млн.

"За сьогоднішніх умов ми не можемо взяти такий кредит. Максимум - на п'ять літаків. Це дуже витратна справа і в ньому важко вийти на прибуток одразу. Тільки на матеріали і комплектуючі для створення одного літака необхідно до $12 млн", - сказав він.

Як повідомлялося, в травні 2011 року виконавчий директор авіакомпанії "Авіалінії Антонова" Костянтин Лушаков заявив, що добудова другого Ан-225 "Мрія" потребує щонайменше $300 млн, і, за умови забезпечення фінансування, експлуатацію другого супертранспортника можуть розпочати через три роки.

Ан-225 "Мрія" створено в 1988 році для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" (Казахстан). Крім того, літак планувався для використання як повітряна стартова платформа для космічних запусків. Програма з будівництва літака згорнулася у зв'язку з розпадом СРСР.

Транспортник Ан-225 "Мрія" занесено до книги рекордів Гіннеса як літак, що піднявся в повітря з максимальною вагою і на якому встановлено найбільшу кількість авіарекордів. Він має унікальні характеристики своєї злітної маси (600 тонн), маси перевезеного вантажу (до 250 тонн), габаритних розмірів, дальності польоту (понад 14 тис. км).

Вантажна кабіна "Мрії" здатна вмістити 16 універсальних десятитонних контейнерів, до 80 автомобілів, автосамоскиди типу "Каматцу Юклід". На зовнішній підвісці фюзеляжу можна перевозити вантажі діаметром 7-10 м і завдовжки до 70 м, космічні кораблі багаторазового дії, продукцію авіакосмічного призначення.

Будівництво другого Ан-225 "Мрія" розпочато в 1987 році, в рамках якого було виконано складання агрегатів планера, зокрема, зібрано фюзеляж і крило.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ