Події

Державні органи влади "закривають очі" на порушення законодавства щодо політичної агітації в ЗМІ - експерт

Державні органи влади не реагують на порушення законодавства в частині політичної агітації засобами масової інформації, заявляє директор "Інституту медіа права" Тарас Шевченко.

"На нашу думку, органи влади нічого не роблять, тому що загалом система преси працює на користь провладних партій. Якщо реагувати і примушувати їх бути об'єктивними, збалансованими і не здійснювати порушення в частині передвиборчої агітації, це створить більш рівні умови, зміщуючи баланс на користь опозиції. Таким чином, вони в цьому абсолютно не зацікавлені. Бо, на наше переконання, саме з цих міркувань абсолютно нічого не роблять", - сказав він на прес-конференції в п'ятницю в Києві.

При цьому він заявив: "А те, що вони намагаються залучити когось до відповідальності вже після виборів, як правило, це стає розправою над тими, хто чимось щось погане зробив".

Т.Шевченко також зазначив, що максимальні санкції, передбачені законодавством щодо ЗМІ, які порушили порядок політичної агітації, які передбачають закриття засобу масової інформації до завершення виборів, недемократичні. Але, на його думку, доцільно штрафувати видання за це.

За словами Т.Шевченка, в ЗМІ існує певна кількість матеріалів рекламного характеру, що (політична агітація) не маркуються відповідним чином.

"Якщо немає ніякої реакції, всі починають порушувати масово", - наголосив він.

Водночас директор "Інституту медіа права" пояснив, що законодавство про Національну раду з питань телебачення і радіомовлення передбачає, що він зобов'язаний моніторити виборчу кампанію щодо висвітлення політичної агітації і реагувати на порушення.

"Законодавство про телебачення зобов'язує їх реагувати на ті порушення, які відбуваються. Верховна Рада ухвалила рішення рекомендувати не проводити планові перевірки. Перевірки, які відбуваються щодо порушення, є позаплановими, і щодо них не йдеться", - розповів Т.Шевченка.

Крім того, за його словами, порушення фіксуються під час публікації результатів соціологічних досліджень, зокрема, коли не зазначається, що є замовником дослідження. "Майже жодна газета не публікує цю інформацію", - підсумував експерт.

У свою чергу менеджер із розвитку Інституту масової інформації Ольга Шалайська повідомила, що в загальнонаціональних виданнях фіксується значна кількість матеріалів замовного характеру.

За результатами моніторингу загальнонаціональних друкованих видань (газети "Сегодня", Комсомольская правда в Украине ","Комментарии", журнали "Кореспондент" ,"Український тиждень"), за вересень ознаки "джинси" містили 184 матеріалу з 1721-го.

Як показали результати дослідження, проведеного Інститутом масової інформації, найбільше матеріалів з ознаками "джинси" у вересні розміщені на користь чинного уряду - 39%, КПУ і "Україна - вперед!" із 9%, Об'єднана опозиція - 7%, "УДАР" - 4%.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ