Вибори до ВР продемонстрували, що мажоритарна складова зжила себе - Айвазовська

На позачергових виборах до Верховної Ради бренд партії мав більше значення для виборців, ніж активність кандидата від відповідної політичної сили на мажоритарному окрузі, зазначає голова правління Громадянської мережі "Опора" Ольга Айвазовська.
"Ті дані, які зараз уже є, офіційні або ті, які надходять до ОВК, свідчать про те, що мажоритарка не спрацювала традиційним чином, а бренди політичних партій, топ-партій загалом сприяли і вибору громадян, і визначенню щодо вибору громадян, незважаючи на активність самої виборчої кампанії окремих груп із цих кандидатів, їх малу впізнаваність", - сказала вона на прес-конференції в понеділок у Києві.
Айвазовська пояснила, що нинішня виборча кампанія є мостом між змішаною системою виборів і паралельною.
Як зазначила голова правління Громадянської мережі, раніше було "два світи" - результати за пропорційною складовою, пов'язані з лідером, брендом партії та частково з програмами, а також результати за мажоритарними округами, пов'язані з підкупом виборців, передвиборною благодійністю, використанням адміністративного ресурсу.
"Усе це стало другорядним порівняно з орієнтацією виборця на бренди політичних партій. І це логічно спонукає парламент нового скликання, як доопрацювати виборчий кодекс у частині парламентської складової та процедур, які там визначено. І також відмовлятися від мажоритарної складової, тому що в цьому немає жодного сенсу, тому що партії переважно превалюють у виборі громадян, ніж окремо взяті особи в мажоритарних округах", - сказала Айвазовська.
"Вона (мажоритарна складова - ІФ) пішла, по суті, в небуття у зв'язку з результатами поточної кампанії, які стають очевидними й майже офіційними", - наголосила керівник організації.