Вибори

Майже 200-300 млн грн офіційно витратять на телерекламу ключові кандидати в президенти, прогнозують у "Чесно"

Найбільше на передвиборну телерекламу в січні-лютому 2019 року витратила кандидат у президенти України, лідер партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко, суттєво перевищивши витрачені на аналогічну діяльність суми інших кандидатів, свідчить проведений громадським рухом "Чесно" аналіз.

"Юлія Тимошенко витратила за два місяці на телерекламу 78,9 млн грн, (нинішній президент, який балотується на другий термін - ІФ) Петро Порошенко - 54,9 млн грн, за ним слідують (нардеп, лідер партії "Основа" - ІФ) Сергій Тарута і (заступник голови парламентської фракції "Опозиційний блок" - ІФ) Олександр Вілкул - відповідно 52 і 51,7 млн грн. (Кандидат від "Опозиційної платформи - За життя" - ІФ) Юрій Бойко витратив на рекламу 49,2 млн грн", - йдеться в результатах дослідження, презентованих на прес-конференції в четвер у Києві.

Водночас кандидат у президенти, шоумен Володимир Зеленський витратив на телерекламу за два місяці 26,6 млн грн, лідер "Громадянської позиції" Анатолій Гриценко - 32,2 млн грн, лідер Радикальної партії і голова однойменної парламентської фракції Олег Ляшко - 43, 6 млн грн.

"За прогнозами, ключові гравці лише в рамках офіційної виборчої кампанії витратять на телевізійну рекламу майже 200-300 млн грн. Забігаючи наперед, Петро Порошенко, наприклад, вже в березні вийшов на такі масштаби рекламних кампаній, що витрачає в день 6 млн грн", - зазначив аналітик руху "Чесно" Ігор Фещенко.

При цьому він зазначив, що кандидати в президенти не дотримуються українського законодавства.

"Політики переважно не хочуть дотримуватися правил, які вони самі встановили. Закон "Про вибори президента України" категорично забороняє транслювати будь-яку агітацію, політичну рекламу до офіційної реєстрації та відкриття виборчого рахунку", - сказав І.Фещенко.

Він звернув увагу, що за наявними підрахунками руху, ще до офіційної реєстрації кандидатами в президенти і відкриття виборчих рахунків потенційні кандидати витратили 560 млн грн на рекламу та агітацію.

Аналітики "Чесно" також зазначають, що в ефірах семи телеканалів більше половини політичної реклами була від якогось одного з кандидатів.

Зокрема, така тенденція спостерігається з політрекламою П.Порошенка на "5 каналі" (майже 100% всієї політичної реклами), "Еспресо" (приблизно 90%), "ZIK" (майже 70%) і "Прямий" (орієнтовно 60% ). Частина від загального показу роликів політичної реклами у Ю.Бойка становить майже 70% на телеканалі "НТН".

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ