Економіка

Грузинський ларі продовжує обвальне падіння, подолав психологічно важливу позначку в 3 ларі / $ 1

Курс грузинської національної валюти - ларі до долара США після більш ніж тижневого падіння подолав психологічно важливий рубіж в 3 ларі / $ 1: у понеділок Національний банк країни встановив офіційний курс на 17 березня на рівні 3,0118 ларі / $ 1.

З 6 березня, коли ларі став різко знижуватися, його падіння склало 7,9%, у понеділок щодо п'ятниці курс знизився на 2,1%, незважаючи на здійснену в той день Нацбанком першу з листопада 2019 року інтервенцію - на валютному аукціоні було продано $ 20 млн.

Різке прискорення падіння ларі в Національному банку пояснюють значним збільшенням в останні дні невизначеності на міжнародному та внутрішньому ринках, яка, за оцінкою регулятора, відбивається і на валютному курсі.

Тим часом, в Нацбанку заявляють, що готові у разі необхідності використовувати "всі наявні в його розпорядженні інструменти для забезпечення стабільності цін".

На 18 березня заплановане чергове засідання комітету монетарної політики Нацбанку Грузії, на якому буде розглянуто питання про ставку рефінансування.

Як повідомлялося, Нацбанк Грузії з вересня 2019 року розпочав посилювати монетарну політику для нейтралізації інфляційного тиску, викликаного падінням обмінного курсу ларі. У зв'язку з цим ставка рефінансування, яка становила 6,5%, була підвищена чотири рази - до 9% річних.

Щоб стримати знецінення нацвалюти, регулятор здійснював також інтервенції на валютному ринку, а з 1 жовтня знизив і мінімальні резервні вимоги до залучених комерційними банками коштів в іноземній валюті з 30% до 25%.

В результаті вжитих заходів, ларі, офіційний курс якого в минулому році кілька разів бив історичні антирекорди, наближаючись до рівня 3 ларі / $ 1, на початок 2020 року складав 2,8661 ларі / $ 1 і до 6 березня зміцнився до 2,7735 ларі / $ 1 . Однак після цього він почав різко падати.

Грузинський ларі був введений в обіг 2 жовтня 1995 року, тоді курс американської валюти був встановлений на рівні 1,3 ларі / $ 1.

 

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ