Кабмін планує передати в концесію на 20 років Київ-Пасажирський і ще 6 залізничних вокзалів
Уряд України планує передати в концесію сім залізничних вокзалів, включно з центральним столичним вокзалом Київ-Пасажирський, про це йдеться в "Інвестиційному атласі України", оприлюдненому Кабінетом Міністрів України.
Очікується, що в концесію терміном на 20 років, окрім Києва-Пасажирського, буде також передано харківський залізничний вокзал, вокзали Хмельницького, Вінниці, Дніпра, Миколаєва та Чопа.
Згідно зі слайдом "Інвестиційного атласу", вокзал Київ-Пасажирський щорічно обслуговує 23,5 млн пасажирів, загальна його площа становить 407 тис. кв. м, загальна орендна площа - 236 тис. кв. м.
На харківському вокзалі щорічно обслуговують 5,7 млн пасажирів, його загальна площа становить 2410 кв. м, на вокзалі Хмельницького - 1,6 млн пасажирів (8700 кв. м). На вокзалі Вінниці (6071 кв. м) щорічно обслуговують 1,3 млн пасажирів, Дніпра (9802 кв. м) і Миколаєва (7400 кв. м) - по 1,2 млн пасажирів, Чопа (7100 кв. м) - 0,08 млн пасажирів.
Як повідомлялося, в середині жовтня 2019 року Мінінфраструктури погодило перелік із семи залізничних вокзалів, які аналізуватимуть експерти Світового банку на предмет їх передачі в концесію, зокрема йшлося про вокзали в Харкові, Дніпрі, Вінниці, Запоріжжі, Івано-Франківську, Хмельницькому та Миколаєві.
У планах АТ "Укрзалізниця" (УЗ, Київ) здати перші вокзали в концесію вже наприкінці 2020 року - на початку 2021 року.
На думку Євгена Кравцова, який раніше обіймав посаду голови УЗ, з одного боку, це допоможе залучити приватні інвестиції для реконструкції вокзальної інфраструктури, з іншого - залізниця матиме партнерів, які допоможуть розвинути процеси ефективного управління активами.
За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, концесією центрального київського залізничного вокзалу разом з іншими інвесторами цікавиться інвестиційна компанія Emaar Properties (ОАЕ), що побудувала найвищий хмарочос у світі "Бурж-Халіфа".