Економіка

Зрив доправлення українських туристів із Тунісу не був страховим випадком - експерт

 Проблема з доправленням українських пасажирів із Тунісу та скасуванням рейсів, що виникла наприкінці червня через конфлікт між авіакомпанією "Браво" і туроператором Oasis, не є страховим випадком, вважає голова правління "Європейського туристичного страхування" Мирослав Бойчин.

"Страхування в таких випадках не допоможе. По-перше, страхування відповідальності оператора може настати, якщо він вивіз людей, збанкрутував і пішов з ринку - тоді це справа страхової компанії: надати гарантії готелям у разі поселення туристів за кордоном, авіакомпаніям - на вивезення туристів із-за кордону, й надати гарантії повернення коштів тим, хто оплатив, але не поїхав. У ситуації з "Оазисом" туроператор "живий", він готовий і хоче працювати далі - цей випадок не є страховим", - розповів М.Бойчин на прес-конференції в середу.

Директор мережі турагентств "Поїхали з нами" Олег Кулик вважає, що для уникнення проблем із доправленням туристів в Україні необхідно посилити відповідальність авіаперевізників.

"Якби (українські - ІФ) авіакомпанії мали таку саму відповідальність, як європейські авіакомпанії перед пасажирами - коли в разі затримки рейсу кожен отримує компенсацію в розмірі EUR200-650, то наші авіакомпанії при плануванні своєї роботи розуміли б: можна втратити гроші в разі затримки рейсу", - зазначив О.Кулик.

За його словами, у Верховній Раді зареєстровано законопроект, який передбачає впровадження відповідної фінансової відповідальності авіакомпаній, однак документ потребує доопрацювання, оскільки в ньому містяться норми лише про регулярні рейси, без урахування чартерних.

Як зазначив О.Кулик, згідно з чинним законодавством, українські авіаперевізники зобов'язані забезпечити тільки поселення і харчування клієнтам у разі затримки рейсів.

"У нас усе навпаки: їм (авіаперевізникам - ІФ) байдужі ризики пасажирів, які цілодобово сидять в аеропортах через неправильно розплановану річну програму. І за ці ризики вони, по суті, не несуть ніякої відповідальності. Авіакомпанії зобов'язані поселити й погодувати, що й так відбувається вкрай рідко, і потім ці витрати лягають на туроператора, який у результаті не може ці кошти забрати в авіаперевізника", - зазначив директор "Поїхали з нами".

На його думку, якщо законопроект, як доповнення до чинного Повітряного кодексу України, буде ухвалено, і його підпише президент, це може поліпшити ситуацію з авіаперевезеннями.

"Це може кардинально змінити ситуацію на ринку. Авіакомпанії резервуватимуть авіаборти, й таких ситуацій не буде... Вони скорочуватимуть льотну програму, щоб не "попасти" на ще більші гроші в разі, якщо станеться "ефект доміно", - резюмував О.Кулик.

Як повідомлялося, з 30 червня виникли масові затримки та скасування чартерних авіарейсів, у результаті яких близько 1,5 тис. громадян України "застрягли" в Тунісі, Албанії, Грузії.

Як повідомила авіакомпанія "Браво", проблема з доправленням пасажирів і скасуванням рейсів виникла через заборгованість туроператора Oasis у розмірі 25 млн грн.

Водночас Oasis назвав цю інформацію недостовірною і поклав відповідальність за зрив польотів на авіакомпанію.

Перший віце-прем'єр - міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів доручив створити робочу групу для розробки законодавчих змін у сфері туризму та врегулювання ситуації на ринку туристичних послуг.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ