Економіка

СОТ визнала обмеження інтересів Boeing в Євросоюзі

Світова організація торгівлі (СОТ) визнала, що субсидування європейського авіабудівного концерну Airbus з боку ЄС порушує інтереси американського Boeing. Постанову про це було винесено апеляційною інстанцією СОТ, повідомляє Bloomberg.

Таким чином, апеляційна комісія підтвердила визначення, яке було винесено СОТ у 2016 році. Рішення комісії є остаточним і дозволяє США вжити заходів щодо державної підтримки Boeing. Підтримка може бути реалізована у вигляді бар'єрних мит на поставки товарів з ЄС.

"Сьогоднішнє рішення підкреслює: ігнорування правил і незаконні субсидії неприпустимі. Комерційний успіх продуктів і послуг повинен визначатися їх якістю, а не такими, що спотворюють ринок, діями", - прокоментував рішення СОТ виконавчий директор Boeing Денніс Мюленбург.

Апеляційна комісія СОТ постановила, що влада ЄС не припинила підтримку виробництва літаків Airbus А380 - найбільших серійних пасажирських літаків у світі. Крім того, концерн Airbus отримував від фінансових структур ЄС кредити за зниженими ставками.

У Airbus не погодилися з рішенням СОТ, вказавши на монопольне становище Boeing на ринку магістральних пасажирських літаків. "Не дивлячись на риторику Boeing, ясно, що на цей момент вони займають просто прекрасні позиції: вони контролюють половину ринку, велике число замовлень, і вони явно не постраждали від зворотних позик для Airbus", - відреагував на рішення організації CEO Airbus Том Ендерс.

Прийняте СОТ рішення дає США право встановити мита відповідно до суми збитку від обмеження конкуренції: за оцінками Вашингтона, збиток оцінюється в розмірі $ 7-10 млрд на рік.

Розгляд між Airbus і Boeing в рамках СОТ триває вже довгі роки. Минулого разу організація стала на сторону європейського авіавиробника. У 2011 році СОТ опублікувала звіт, згідно з яким Boeing був визнаний винним у монополізації ринку, завдяки державній підтримці в США. В організації прийшли до висновку, що незаконні субсидії, отримані Boeing від влади США, склали щонайменше $ 5,3 млрд за період 1989-2006 років. У той же час незаконну державну підтримку, надану Airbus в СОТ, оцінили в $ 20 млрд. У 2012 році СОТ визнала, що отримання компанією Boeing державних субсидій і податкових пільг було порушенням антимонопольних норм, завдало шкоди інтересам Airbus і вело до монополізації ринку.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ