Гройсман доручив протягом тижня вирішити питання погашення боргів із зарплати на суднозаводах "Укроборонпрому"
Прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив першому віце-прем'єр-міністру Степану Кубіву розібратися з ситуацією, що склалася на суднобудівних підприємствах, що входять до складу держконцерну "Укроборонпром", і вжити заходів із погашення боргів із зарплати на цих підприємствах, повідомляє в понеділок прес-служба уряду.
Згідно з повідомленням на сайті Кабінету Міністрів, доручення підготовлено у відповідь на звернення народних депутатів, озвучене нещодавно під час "години запитань до уряду" у Верховній Раді
Парламентарії звернули увагу глави уряду на борги, що утворилися передусім на Миколаївському суднобудівному заводі (донедавна ДП "Суднобудівний завод ім. 61 комунара", Миколаїв - ІФ), пояснюється в повідомленні.
Як уточнює прес-служба, Кабінет Міністрів мав бути проінформований про результати виконання доручення глави уряду не пізніше 27 листопада.
"Звертаю увагу генерального директора держконцерну "Укроборонпром" Романа Романова, що керівники суб'єктів господарювання несуть особисту відповідальність за стан виплати заробітної плати", - цитує прес-служба доручення прем'єра.
Як повідомлялося, наприкінці жовтня "Укроборонпром" поінформував про зупинку роботи ДП "Суднобудівний завод ім. 61 комунара" у зв'язку з відсутністю рішення уряду про відновлення припиненої в лютому 2015 року компенсації витрат підприємства на утримання недобудованого крейсера "Україна". За даними прес-служби, станом на кінець жовтня заборгованість суднозаводу із зарплати оцінювали у понад 58 млн грн, держконцерн озвучив звернення до органів центральної виконавчої влади з проханням посприяти у вирішенні ситуації з боргами на суднозаводі.
Прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив минулої п'ятницю, що при вирішенні долі недобудованого крейсера "Україна" уряд спиратиметься на підготовлені за підсумками вивчення цього питання висновки РНБОУ. Він також висловив упевненість, що питання погашення заборгованості із зарплати на суднозаводі ім.61 комунара має вирішити держконцерн "Укроборонпром", в управлінні якого перебуває підприємство.
Ракетний крейсер "Україна" (до 1998 року - "Адмірал флоту Лобов") було закладено для ВМФ СРСР на Миколаївському "суднобудівному заводі ім. 61 комунара" у 1984 році і він мав бути четвертим кораблем проекту 1164 ("Атлант"). У 1990 році крейсер спустили на воду, в 1996 році його добудову припинено через відсутністю фінансування. На різних етапах в Києві заявляли про плани добудови або продажу крейсера закордонним замовникам, зокрема Індії, КНР, РФ, проте ці плани так і не були реалізовані. Ступінь готовності військового корабля оцінювали в понад 90%, крейсер було частково оснащений артилерійським і радіотехнічним озброєнням. За деякими оцінками, утримання крейсера обходилося бюджету в розмірі близько $ 1 млн на рік.
З урахуванням відсутності на сьогоднішній день будь-яких перспектив продажу або добудови крейсера на потужностях вітчизняного Судпрому, а також з кожним роком все більш високого ступеня зношення матеріалів і устаткування корабля, серед економічно доцільних варіантів фахівці називають демонтаж придатного для реалізації обладнання і утилізацію крейсера.
ДП "Суднобудівний завод ім. 61 комунара", що водить до складу "Укроборонпрому" з 2011 року за рішенням уряду - у минулому один з найбільших суднозаводів України, що випускав зокрема й військові кораблі. Всі останні роки суднозавод мав серйозні проблеми із завантаженням замовленнями і кадрами.
Відповідно до ухваленого ВР у червні 2011 року закону України, "Укроборонпром", до складу якого сьогодні входять понад 130 підприємств українського ОПК, зокрема й держкомпанія "Укспецекспорт" та її дочірні підприємства, забезпечує спільно з урядом управління об'єктами держвласності в ОПК.