Економіка

Обсяги продажу кави в Україні у 2016/2017 рр. зросли на 3%

Український ринок кави продемонстрував зростання продажу на 3% у натуральному виразі в період з вересня 2016 року по серпень 2017 року, йдеться в повідомленні дослідницької компанії Nielsen.

Відповідно до прес-релізу, за аналогічний період 2015/2016 рр. обсяги продажу кави демонстрували зниження на 8%.

Найбільший внесок у покращення динаміки категорії кави вніс сегмент натуральної кави (меленої та в зернах) і кава-мікси. Значно знизилися обсяги продажу сегмента кавових сумішей.

У вересні 2016 року - серпні 2017 року в структурі продажу категорії кави найбільшу частку займає сегмент натуральної (меленої та в зернах), який має 35% у натуральному і 24% в грошовому виразі.

На частку розчинної кави припадають 26% у натуральному та 54% у грошовому виразі в загальній структурі продажів.

Кава-мікси займають 33% у натуральному та 18% у грошовому виразі.

Кавові суміші, які займають 4% частки в натуральному та 2% в грошовому виразі, демонструють від’ємну динаміку продажу за рахунок зниження попиту: на 12% у натуральному виразі та на 10% у грошовому порівняно з минулим роком.

За даними Nielsen, ключовими виробниками кави в Україні є Food Empire, Jacobs Douwe Egberts, Nestle, Orimi Trade, Strauss Coffee.

"Кава стала однією з категорій, що активно просуваються, на ринку товарів повсякденного попиту за минулий рік - 50% продажу кави проходять через промо. Саме завдяки ціновим промо провідні виробники змогли наростити обсяги продажу категорії", - наводяться в повідомленні слова керівника групи з роботи з виробниками продуктового ринку та напоїв Nielsen в Україні Ганни Ільчук.

У 2017 році порівняно з 2016-м продаж власних торговельних марок (ВТМ) мереж у категорії кави скоротився загалом на 8% у натуральному і на 18% в грошовому виразі, тоді як у 2016-му році їх обсяги продажу знижувалися на 2% в натуральному та зростали на 17% у грошовому виразі.

У сегменті ВТМ у 2017 році знижуються обсяги продажу і розчинної кави (40% у натуральному, 35% у грошовому виразі), і натуральної (31% в натуральному, 23% в грошовому виразі).

"Вітчизняний покупець став розумнішим і заощаджує в режимі smart - це означає, що він не готовий відмовляти собі у смачній і хорошій каві і вважає брендовану кави гарантією якості та смаку. Покупець швидше витратить більше часу на пошуки знижки на каву відомої торговельної марки, ніж купить ВТМ, у якості та смаку якої сумнівається", - зазначає Г.Ільчук.

За її словами, рітейлерам варто поміркувати, як донести до покупця якісні та смакові переваги власної торговельної марки мережі.

Серед каналів найбільшу частку в продажу кави займають гіпер/супермаркети - 43% у натуральному виразі та 45% у грошовому. У 2017 році обсяги продажу в цьому каналі зросли на 1% у натуральному виразі та на 3% в грошовому.

У 2017 році найсильніше зростання продажу показали мінімаркети: 10% у натуральному і 12% у грошовому виразі, що в результаті підвищило важливість цього каналу для категорії (до 9% у натуральному виразі).

Традиційна торгівля у 2017 році забезпечує 48% обсягів продажу категорії в натуральному виразі. Обсяги продажу в цьому каналі зросли на 1% у натуральному виразі та знизилися на 1% у грошовому, що пов'язано зі зниженням середньої ціни за кілограм на 3%.

The Nielsen Company - один із провідних гравців ринку маркетингових досліджень у світі. Компанія заснована у 1923 році в Чикаго (США), на сьогодні проводить свої дослідження в понад 100 країнах світу, охоплюючи більше ніж 90% світового населення. В Україні Nielsen присутній з 1995 року, наразі в компанії працюють понад 500 осіб.

Реклама
Реклама

ОСТАННЄ