Підвищення мінімальних роздрібних цін на алкоголь призведе до зростання споживання дешевої горілки - Bayadera Group
Підвищення мінімальних роздрібних цін (МРЦ) зачепило не всі види алкоголю, що може призвести до перерозподілу традиційної структури споживання за рахунок зниження купівлі коньяку та зростання споживання дешевої горілки, а також імпортних джину, рому та віскі, повідомила у коментарі "Інтерфакс-Україна" маркетинг-директорка вино-коньячного напряму компанії Bayadera Group Тетяна Іванцова.
"На жаль, перегляд мінімальних роздрібних цін (МРЦ) торкнувся не всіх категорій алкоголю. Наприклад, МРЦ на виноробну продукцію зросли на +50%. З моменту набуття ними чинності мінімальна вартість коньяку становитиме 192,6 грн, ігристого вина - 163 грн, вина - 67,5 грн за 0,75 л, вина кріпленого/десертного - 78,8 грн за 0,75 л, вермуту - 105 грн/л, сидру - 33,6 грн/л", - пояснила вона.
Іванцова зазначила, що МРЦ на горілку (89,4 грн за 0,5 л) і джин/ром/віскі (179 грн за 0,5 л) залишилися без змін.
"Ми вважаємо, що це може призвести до перерозподілу споживання з коньяків на дешевші категорії, зокрема на горілку або імпортні джин/ром/віскі», - наголосила маркетинг-директорка компанії.
За її прогнозами, значних змін у сегменті вина та вермуту не буде, оскільки більшість споживання цих категорій припадає на продукцію з вищою вартістю: вино - понад 75 грн, вермут - понад 115 грн.
У Bayadera Group звернули увагу на те, що з моменту останнього перегляду МРЦ у 2017 році період витрати на виробництво і комплектувальні зросли більш ніж на 50%. Особливо значне подорожчання спостерігалося у виноробній категорії - понад 150%.
Водночас середня роздрібна ціна флагманського продукту компанії горілки "Хлібний дар" становить близько 150 грн за 0,5 л. У зв'язку з тим, що МРЦ на горілку не змінилися, її ціна залишиться на тому ж рівні.
Провідний виробник алкогольних напоїв констатує, що з початку війни в Україні зростає споживання міцних напоїв (горілка, віскі, коньяк) і одночасно скорочується попит на легкий алкоголь (вино, вермути). Примітно, що в прифронтових регіонах спостерігається дещо більше споживання міцних напоїв. Пропорція між чоловіками та жінками серед споживачів алкоголю становить приблизно 60:40. Водночас, дедалі помітнішим стає тренд до збільшення частки жінок серед споживачів.
"Загальний обсяг споживання алкоголю через підвищення мінімальних роздрібних цін навряд чи скоротиться. Ми очікуємо, скоріше, перерозподілу між категоріями алкогольних напоїв. Відсутність підвищення МРЦ на горілку, джин, ром і віскі може сприяти переміщенню споживання з інших категорій у бік цих напоїв", - резюмувала Іванцова.
Bayadera Group - великий алкогольний холдинг. Об'єднує профільні активи в алкогольній галузі - 20 дистриб'юторських компаній і власне виробництво лікеро-горілчаних виробів в Україні, вина, вермутів і коньяку, а також є ексклюзивним імпортером провідних світових алкогольних компаній в Україні: Moët Hennessy, Rémy Cointreau. Карта експорту налічує понад 45 країн світу. У штаті компанії працює понад 3 тис. осіб. Основні торгові марки: Hlibny Dar, Kozaцька Pada, Koblevo, Marengo, "Перша Гільдія" та ін.