Подорожчання яєць спричинене сезонним фактором і підвищенням собівартості виробництва - перший заступник міністра агрополітики
Зростання цін на яйця є сезонним і традиційно вони дорожчають у жовтні-листопаді, так вартість десятка яєць у листопаді 2022 року становила 65 грн, а в жовтні 2024 року - 61 грн, повідомив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Тарас Висоцький Суспільному.
Він зазначив, що сезонні зміни пояснюються зниженням продуктивності курей через похолодання. Це впливає не тільки на домашні господарства, а й на промислове виробництво. Крім того, відбувається оновлення поголів'я курей, що традиційно супроводжується зниженням виробництва.
За інформацією першого заступника міністра, у жовтні цього року виробництво яєць було на 5% меншим, ніж минулого.
Інший важливий фактор подорожчання - зростання цін на корми, пов'язане з відновленням цін на зернові після кількох років низьких показників, зумовлених блокадою морських шляхів. Підвищення цін на зерно сприятливо позначається на аграріях, чиє виробництво стає більш рентабельним. Водночас це збільшує собівартість виробництва яєць.
"Аналіз попередніх періодів у ринковій тенденції показують, що надалі не варто очікувати суттєвих ринкових коливань і суттєвих змін цін. Практика дворічної давності засвідчила, що початок листопада - це пік і потім поступове вирівнювання і зниження цін. Однозначно після нового року це буде зниження дуже часто і чітко", - сказав Висоцький і додав, що в листопаді ціни досягають піку, після чого традиційно починається поступове зниження.
Після Нового року відбудеться значне зниження цін на продукти. За умови стабільної роботи енергосистеми в країні суттєвих цінових коливань на основні продукти, зокрема м'ясо, молочну продукцію, борошно та овочевий набір, не передбачається, - резюмував перший заступник міністра.
За даними Державного комітету статистики, інфляція на споживчому ринку в жовтні 2024 року прискорилася до 1,8%. У річному обчисленні інфляція за підсумками жовтня становила 8,4%. Зокрема, у жовтні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,2%.