Колонки

Вантажівки без контролю розчавлять кожну гривню на дорогах

Сергій Биков, політичний консультант, голова аналітичного центру «ІНПОЛІТ»

 

Згадую це фото і кожен раз здригаюся. Минулого року я наїхав на "наплив" на Одеській трасі і «вбив» два колеса. Напевно, низькопрофільна гума ще багато років буде моїм кошмаром. Упевнений, і у вас є багато фото, як ви пошкодили колеса або ходову на вітчизняних автобанах.

 

"Наплив" – це такий собі наріст на дорозі, який залишають під колесами фури, продавлюючи асфальт.

У мене ніколи не було запитань: "чому у нас напрями, а не дороги?". Річ у тім, що кожна друга фура їде з перевантаженням. А це означає, що навіть нові дороги фури вбивають за один-два сезони.

І хоч ти будуй 4, хоч 6, хоч 10 тисяч кілометрів на рік – фури розчавлять їх усі. А ми і далі будемо говорити, що дороги – поганючі.

Перевантажені фури знищують наші з вами дороги. Дійшли до того, що кожна друга фура їде з перевантаженням. Про це сказав Президент Зеленський під час селекторної наради з Прем’єром, міністрами інфраструктури та внутрішніх справ, а також керівниками Укравтодору та ДСБТ.

Друзі, це не тільки наші з вами гроші, це ще і наші життя.

Тільки з 12 травня ДСБТ склала вже понад 900 протоколів і зібрала майже 200 тисяч євро штрафів за надмірну вагу. Але ж на дорогах працює всього 141 інспектор ДСБТ. За словами Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, з 1 жовтня їх штат збільшать ще на 200 осіб.

Але навіть тисяча інспекторів ДСБТ не захистять дороги. Аж надто велика спокуса брати гроші в кишеню, а не спрямовувати до бюджету. За великим рахунком, раніше ДСБТ саме цим і займалася. Тому ми з членами транспортного комітету Ради ще минулого скликання добивалися, щоб з’явилися автоматичні пункти вагогабаритного контролю.

У 2018 році на всю країну був тільки один робочий автоматичний пункт вагового контролю. Сьогодні їх дев’ять, до 25 червня буде 19, а з 1 жовтня вже 78. І це автоматичні пункти, які будуть зважувати фури в русі та автоматично відправляти штраф перевізнику.

Нерідко на західних кордонах товари з однієї фури перевантажують у дві, а подекуди й в три фури, адже в інших країнах жорстко контролюють їхню вагу. Ніхто не хоче, щоб мільйони доларів, які вкладають в дорожнє господарство, знищували під колесами вантажівок.

Показово, що вже і на нових дорогах ми бачимо перевантаження. А це безпосередньо загрожує президентській програмі «Велике будівництво». Та й Бог з тією програмою. Це загрожує дорогам, на які виділили понад 100 млрд наших з вами гривень. І якщо на програми багатьом плювати, то гроші змушують кожного з нас замислитися. Президент поставив завдання правоохоронцям провести жорстку кампанію з контролю надмірного перевантаження на дорогах.

Я дуже чекаю, коли вантажівки з перевантаженням будуть показово затримувати, зважувати і жорстко штрафувати, щоб іншим не кортіло. Інакше, нам доведеться щороку виділяти сотню мільярдів, яку зжеруть вантажівки.

До речі, жорсткий контроль ваги на дорогах призведе до того, що активніше використовуватимуть інші види транспорту. Стандартна система перевезень працює за таким алгоритмом:

1. Все, що можна везти по воді – веземо по воді;

2. Що потрібно доставити швидше, ніж по воді – веземо залізницею;

3. Що не можемо доставити залізницею – веземо по дорогах;

4. Що потрібно доставити супершвидко – веземо літаками.

Від цього виграють і автомобілісти, і перевізники, й екологія. А сьогоднішня ситуація призводить до того, що без контролю ваги найдешевше везти товари по дорогах, а не по воді чи залізницею.

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ